Ok - jeg forstår.
Tvang er jo imidlertid mange ting. Det at have hunden i snor er jo også tvang, idet den ikke frit kan løbe sin vej, men jeg forstår som sagt godt dit problem.
Har du mulighed for at finde en ny og SUPER-spændende dummy. Tag hunden i lang snor, dvs. en 5 meter, hvis ikke dit hjemkald fungerer 99 procent. Lad hunden løbe efter dummyen og samle den op. Hvis dummyen er spændende nok, skal hunden nok holde fast i den. Så kalder du hunden hjem, og hvis den ikke kommer, så har du jo linen, som du forsigtigt trækker den hjem i. Nu føler hunden jo, at dummyen er dens, men i er begge to smarte. I indgår en byttehandel. Hunden afleverer dummyen til din hånd og nærmest samtidig får den en sund, men mega lækker godbid - fx. en lille bitte, og jeg mener lille bitte stump tørret andekød (fra de dersens godbidposer). Max en kvadratcentimeter, for det skal virkelig smage af mere. Alt det her foregår naturligvis FØR morgenmaden eller FØR aftensmaden. Stop efter 3 forsøg, og læg så dummyen på et sted, hvor hunden kan se den, men ikke nå den. Mind bare hunden om den, men gør den kostbar

. De nævnte godbidder indskrænkes til udelukkende denne øvelse. Lad dig ikke friste til at pille linen af hunden under øvelsen. Den må ikke få fornemmelsen af, at den kan unddrage sig. Til gengæld belønnes den, for sin medvirken. HOVSA ! Det blev da vist til en kombination af lyst og tvang
Venlig hilsen