pumpe til brændekløver

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
kenneth11
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19 jan 2013 11:35

pumpe til brændekløver

Indlæg af kenneth11 »

slangerne er i orden. pumpen fylder en 5 l beholder på ti sekunder. hvorfor kvæler den motoren så mon.
kan pumpen give meget olie men ikke lave tryk mon
calle

pumpe til brændekløver

Indlæg af calle »

Og der står selvfølgelig ikke luft nogen steder i systemet :roll:

Venlig hilsen
kenneth11
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19 jan 2013 11:35

pumpe til brændekløver

Indlæg af kenneth11 »

jeg har lige sat luft igennem ventilen. og fjernet den ene slange bagerst på stemplet. når jeg har holdt luft på et stykke tid og holder fingeren for hullet i stemplet hvor jeg fjernede slangen så opbygger den lidt tryk , så tror stemplet er i stykker
Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
11
Indlæg: 671
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 28 gange

pumpe til brændekløver

Indlæg af Alex fs »

Det kan ikke passe, et utæt stempel vil ikke få motoren til at døje.
Hvad med retur slangen? Er det det rigtige ventil batteri du har fået?
Landmand og Jølrøv' af guds nåde
kenneth11
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19 jan 2013 11:35

pumpe til brændekløver

Indlæg af kenneth11 »

det er den rigtige ventil. og med luft virker det . men med pumpe nej
coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
18
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 15 gange

pumpe til brændekløver

Indlæg af coctail »

Hvad er motorstørrelsen, stemplets diameter og længde, navnet på ventilblokken og pumpen?

Mine bud er:

Motor og pumpe størrelse passer ikke sammen.
Eller
Slanger på ventilblokken er vendt forkert, så frem er retur og omvendt.
Eller
Justering af overtryksventilen på ventilblokken.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!
Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
11
Indlæg: 671
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 28 gange

pumpe til brændekløver

Indlæg af Alex fs »

Jeg vil også, efter overvejelse sige det er slangerne på blokken der er byttet rundt.
Motoren kan vel ikke slå igang den fejl vej?
Landmand og Jølrøv' af guds nåde
coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
18
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 15 gange

pumpe til brændekløver

Indlæg af coctail »

Overtryksventilen på din ventilblok skal justeres, således at den akkurat ikke kan kvæle motoren.

Det sænker hverken flowet (hastigheden) eller trykket nævneværdigt, du beskytter blot dit maskineri mod overbelastning og havari.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!
calle

pumpe til brændekløver

Indlæg af calle »

coctail skrev:Overtryksventilen på din ventilblok skal justeres, således at den akkurat ikke kan kvæle motoren.

Det sænker hverken flowet (hastigheden) eller trykket nævneværdigt, du beskytter blot dit maskineri mod overbelastning og havari.
Øhhhhh det gælder da vist osse min så :shock: Købte flækkeren brugt for år tilbage, og har godt nok undret mig over, at stemplet dræbte motoren ved max. frem- eller tilbagegang, eller når en brændeknude var for voldsom i forhold til motoromdrejningerne. Kan du præcisere hvor jeg finder overtryksventilen, og hvordan jeg rent maskimekanisk justerer den ?

Venlig hilsen
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1.521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

pumpe til brændekløver

Indlæg af Flammen »

det er som regel en M6 skrue med en kontramøtrik. nogle gange sidder der en alu kapsel over den med en plombering, den fjernes bare. løsen kontramøtrik, og løsen derefter skruen for at sænke trykket. den må ikke kunne kvæle motoren i omdr, men må lige begynde lyde lidt anstrengt

Tilbage til "Fri debat"