Købte sidste år får jul et hus på "landet" og der er installeret et Orlan 25 kw.
Jeg nåede ikke rigtigt sidste år og få det op og "køre" helt 100 procent, men vi frøs ikke

Henover sommeren har jeg haft glæde af solvarmen og solcellerne

Nu skal vi så igang med at fyre igen og jeg kan simpelthen ikke få det til at brænde ordentligt. Jeg har renset rørene bagpå.
Nu har jeg set lidt forskellige videoer og læst diverse forumsindlæg og er ikke blevet klogere tror jeg.
Træet jeg fyrer med er omkring 13-18% fugtighed og som jeg har læst mig frem til burde det være fint selvom noget af det nok godt kunne have tørret lidt mere.
I bunden er der 3 buede sten men synes jeg har læst noget med at nogen kun har 2?
Hvad gør dysen ? Fordi sådan en sidder der ikke, hullet ser noget slidt ud.
Når jeg tænder op med nederste dør åben venter jeg på temp når omkring 50-60 grader og starter derefter pumpen og fyret kører op til omkring 65-67 grader (67 er maks) hvorefter den falder til omkring 61 efter ca 10 minutter. Når jeg åbner er der bare røg men ilden kommer igen efter ca 10 sekunder.
Blæseren kører på 100%.
Akku tank er på 1800 ltr.
Håber der er en som lige har det guldkorn jeg skal bruge for at få det til at virke !
Spørg endelig hvis i skal bruge noget info men jeg har ikke en disse forstand på shuntventiler, pumper og alt muligt andet.

Mvh Daniel