Som @pille bruger skriver, så er forskellen på Scotte/woody og RTB selve kedlen. Men det siger ikke så lidt..
Brænderen må siges at være gennemtestet og trimmet fra fabrikken, så om du vælger Scotte/Woody/RTB så få du en state of the art brænder.
Opop i Tjekkiet er en helt fin producent, og producerer (har hvertfald gjort) kedler for flere mærker, også Stoker modeller - BlackStar varianten er dog udviklet i samarbejde mellem NBE og Opop, så den finder du (umiddelbart) kun på NBE fyr og er en fin kedel ned fokus på effektiv forbrænding samt nem rensen og mulighed for at tømme askeskuffen under drift.
RTB kedlen er lavet hos Rustek i Jylland og er en 100% DK NBE produktion (de har lige vundet en erhvervspris for bl.a. at rykke produktion TIL DK).
RTB kedlen er et sammensurium af alle de top komponenter NBE har udviklet, brænderen, kompressorrens (her 3 delt - kedel højre side, kedel venstre side og brænder), lukket kedel (helt tæt - optimal til iltstyring), Ø100 røgrør, kombineret med kedelkonstruktionen giver højere flow uden tab af effektivitet med højere røgtenperatur = bedre til ældre skorstene, automatisk askeudtag (kan indeholde 2-3 tons) og kan tømmes under drift, mulighed for at styre solfanger/VVB prioritet/vejrkompensensation samt gulvvarmekreds.. Alt ialt et fyr som kan ALT hvad dit hus skal bruge af varmeproduktion og det kan overvåges/justeres/starte og stoppes online samt overvåges af NBE cloudservice som henvender sig til forbrugeren ved uhensigtsmæssig drift.
Mit RTB blev sat til, justeret ud fra iltstyringen og har kørt lige siden (lufter dog ud i radiatorer, men det er ikke fyrets skyld

)
Det jeg godt kan lide ved RTB (NBE generelt) er, at det er en dansk producent, reservedele forhandles mange steder og til en billig mønt - se deres youtube klip hvor Jannick og Kim fortæller om et godt produkt til billige penge.
BTW RTB og Scotte/Woody bruger samme reservedele - blæser/gearmotor/kondensatorer/ventiler osv, og tingene kan man nemt selv skifte hvis der skulle være behov.
Som sagt før, held og lykke med valget - glæder mig til at høre om det bliver RTB eller MGM, jeg prøver selv at finde en som vil vise mig sit MGM, da jeg er meget nysgerrig på det mærke.