Jeg har lige fået et nyt fyr, og har så småt fået den indstillet til vinterbrug.
Men så tænker jeg hvad så til sommer. Det er nok en god idé og sætte sig lidt ind i det før det bliver sommer tænker jeg.
Har tænkt mig at køre med VVB prioritering så fyret kun starter op når der mangler varmt vand.. (da jeg har en 3 vejs ventil)
Men ved i så om den laver varmt vand ind til huset? for at bruge det vand som den har varmet op i kedlen, efter varmt vands temp er opnået?
Det er fordi jeg ikke har nogen temp føler som går inde fra huset til anlægget, så det kan jeg ikke stille på, overvejer det kraftigt, men vil være træt af og skulle til at trække en ledning på 30 meter, før den kan nå ind i min stue.
Så har jeg kikket lidt på den trådløse termostat. Ved i om man kan bruge den i stedet for, temp føleren med ledning?
Det jeg har tænkt mig er at sætte en føler op i stuen, så når temperaturen f.eks. kommer under 19 grader, så skal fyret tænde op, ud over det den i forvejen gør, til VVB prioritering.
Men hvis man helt kunne undgå at bruge hverken føler eller termostat, vil jeg selvfølgelig fortrække det. Men hvordan sætter man det op?
køre man bare varmt vands prioritering, og så håber på den også varmer huset op, med den resterne varme i kedlen?
Eller skal man sætte ur styring på for at få den til at give varme ind til huset?
Håber i kan hjælpe

bonus info
16KW brænder
1016 kedel
210m3 hus
160 liter VVB
pumpe på brugsvand og pumpe på radiatorvand altså 2 pumper
Mvh
Rasmus.