Der er også lidt forskel i størrelsen og antal af huller.
Nu kan jeg ikke lige huske hvordan og hvor mange.
(det er en kollega som bruger risten i hans Scotte når han brænder rapspiller)
Det der med rapspiller i den kornrist lyder interasant. Jeg havde mange forgæves forsøg med rapspiller i min. Kørte han ren rapspille eller en blanding ?
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact
Han kører med "rene" rapspiller, det skal dog siges, at han har monteret et lille luftrør der vai en timer blæser asken væk fra risten.
(han havde også problemet med at asken hobede sig op)
De sidste måneder har det vist kørt rimelig problemfrit, men jeg skal da lige høre ham om det stadigvæk virker ok.
Han kører med "rene" rapspiller, det skal dog siges, at han har monteret et lille luftrør der vai en timer blæser asken væk fra risten.
(han havde også problemet med at asken hobede sig op)
De sidste måneder har det vist kørt rimelig problemfrit, men jeg skal da lige høre ham om det stadigvæk virker ok.
Med venlig hilsen
Bjarne Petersen
Du er da velkommen til at invitere ham herind på forum. Vi er sikkert mange der gerne vil se nogle billeder og høre om hans erfaringer.
Med venlig hilsen
Michael K
(Kommende stokerfyrsejer, måske Liagros Benekov R 15). (Det blev så ikke stokerfyr alligevel, men jordvarme).
Den rist hvad er den lavet af og er der nogen der har målene på den ? ja selvfølgelig også prisen.
Jeg spørger da jeg til daglig betjener en cncstyret plasmaskærer der kunne spytte dem ud i lange baner, rest for arbejdningen er tilsyneladende 2 buk og svejsning af 1 fladjerne og et vinkeljern.
Den almindelige rist er lavet af rustfri stål, jeg har set hos vvsgrossisten at et kornsæt til scotten koster 1199 plus mormor, lige hvad et kornsæt indeholder udover risten med fladjernet på ved jeg ikke.
For to år siden bestod "kornrist sætter" kun af rist med et stykke "fladjern"
Umiddelbart lader det til at kornristen er fremstillet af samme materiale som den almindelige rist.
Forskellen er at hullerne i kornristen er 4 mm hvor de er 5 mm i den almindelige rist. (eller også var det omvendt, kan ikke lige huske det )
hvis det er tilfældet at kornristen er af samme metal holder den ikke længe har igår renset en der har kørt på korn og piller 50% til hver og der er risten allerede blevet deform og mistet en del af metaltykkelsen hvor kornet/pillerne brænder mest