Nu har fyret kørt ca. 8 timer med iltstyring, og mit indtryk er at den kører rigtig godt, men jeg skal nok lige have natten med, da vejret har været rigtig flot i dag, og varmen dermed er kommet udefra.
Det jeg umiddelbart glæder mig over er, at ydelsen ligger langt lavere (ca. 16%) end den har gjort længe, hvor den i dagtimerne har ligget på omkring 30%. Og dertil skal det siges jeg har haft en kamp med forbrændingen(slagger), se denne tråd, viewtopic.php?f=137&t=23862 , så jeg håber dette problem er løst med iltstyringen, men det ved jeg mere om inden for nogle timer når gulvvarmen begynder at tænde i aften.
Egentlig kørte fyret ad helvede til inden ilt montering, og jeg lavede blot en ny afvejning, og satte blæsertal til leverandør oplyste 20-28-38, som prøvet utallige gange i de forløbende 3 uger.
Hvis det har interesse kan jeg godt følge videre op på dette iltstyringsprojekt.
Billede af Lambdasonde i låg.
-
- Stoker VI
- 13
- Mit fyr: Scotte 16kw og solfanger.
- Areal: 184(gulv) + 60 1.sal
- Brændsel: Piller+solen+pilleovn
- Fremviser gerne i postnummer: 4180
- Årligt forbrug: 6,9T (2014)
- Geografisk sted: Sorø
- Blevet takket: 2 gange
-
- Stoker VII
- 12
- Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Indblæst piller og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 4100
- Dagligt forbrug: 40
- Årligt forbrug: 8
- Geografisk sted: Ringsted
- Blevet takket: 2 gange
Ja jeg følger med her det lyder interessant så fortæl endelig hvordan du oplever forandringen hen af vejen...
-
- Stoker IV
- 12
- Mit fyr: BioComfort 30kW + termax 25cr
- Geografisk sted: Ostrobothnia
- Blevet takket: 11 gange
They say that silicone destroys lambdaprobes, eg. wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor
"Another common cause of premature failure of lambda probes is contamination of fuel with silicones (used in some sealings and greases)"
"Another common cause of premature failure of lambda probes is contamination of fuel with silicones (used in some sealings and greases)"
PellMon open source pellet logger at https://github.com/motoz/PellMon