Ok, det lyder som om at de har en forkert opfattelse af hvad et periodisk syn er.
Man skal som mekaniker være meget forsigtig med, hvad man siger der kan synes og ikke kan synes. I Frederikshavn går synshallerne pt meget op i at aftagelige træk skal kunne afmonteres og monteres igen, sådan som det er hensigten. Og det er helt korrekt at kassere en bil, hvor det ikke fungerer.
Men hvis man kører til Aalborg med samme bil, får man den synet og godkendt med et fastgroet træk!
Jeg har godt nok følt mig dum mange gange hvor jeg har rådgivet ifb et syn, og fulgt lovens bestemmelser, fordi at man 2 uger tidligere har fået en sur kunde, pga noget man var overbevist om at kunden ikke få godkendt og nu er bilen gået rent gennem syn. Så har jeg forsøgt at snyde en kunde.
Dagen efter står man med en bil med nogle af de samme fejl, hvor man er nødt til at sige at det godt kan synes, kunden vælger en anden synshal og får hele lortet kasseret.
Det er dagligdagen.
Fyn, billigt syn af bil eller ny brugtbil
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Det er meget muligt at synshaller har forskellige standarder, men Hvis Peugeot oplyser at bilen har svævbremsning, og manglende bremsekraft. Og den så næste morgen pludseligt bremser Snorrelige, og nok. Så er det nok snare et spørgsmål om værksdet vil scorer nem mønt.Aaen skrev:Ok, det lyder som om at de har en forkert opfattelse af hvad et periodisk syn er.
Man skal som mekaniker være meget forsigtig med, hvad man siger der kan synes og ikke kan synes. I Frederikshavn går synshallerne pt meget op i at aftagelige træk skal kunne afmonteres og monteres igen, sådan som det er hensigten. Og det er helt korrekt at kassere en bil, hvor det ikke fungerer.
Men hvis man kører til Aalborg med samme bil, får man den synet og godkendt med et fastgroet træk!
Jeg har godt nok følt mig dum mange gange hvor jeg har rådgivet ifb et syn, og fulgt lovens bestemmelser, fordi at man 2 uger tidligere har fået en sur kunde, pga noget man var overbevist om at kunden ikke få godkendt og nu er bilen gået rent gennem syn. Så har jeg forsøgt at snyde en kunde.
Dagen efter står man med en bil med nogle af de samme fejl, hvor man er nødt til at sige at det godt kan synes, kunden vælger en anden synshal og får hele lortet kasseret.
Det er dagligdagen.
-
- Stoker XII
- 17
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
jeg kan kun tilslutte mig din udtagelse.Aaen skrev:Ok, det lyder som om at de har en forkert opfattelse af hvad et periodisk syn er.
Det er dagligdagen.
synshallerne er ikke deres opgave voksen.
jeg ville ønske vi kunne komme tilbage til de små konger der var tidligere i synshallerne
mvh
svsommer
svsommer