Mon andre har prøvet at tilpasse en ældre silo til at passe til en snegl til Blackstar? Jeg har en ret solid silo fra mit stokerfyr, som jeg hellere vil bruge end de nye, som ser ret spinkle ud i sammenligning. Min silo har bundstel i solide jernvinkler og er på gode hjul med stopklemmer på og har også et metal låg med gummikant. Jeg kan fint have en snegl ved side på 45 grader, da min jo også er skrå i den nederste del. Men selve den gamle vandrette stoker snegl og motor skal jeg så se at afmontere, lukke hullet af og så kommer vi til mit egentlige spørgsmål endelig

: hvordan er indløb-samlingen på de originale Blackstar siloer? Er der en gummering sneglen skal sidde i for at stoppe piller fra at falde ved siden af og måske beskytte plastikrøret? Er der en indløbsdel på sneglen (måske i metal med en åbning?), som stort set bare kan stikkes ned i bunden af en silo og så virke OK? Hvis der sidder en indløbssag på sneglen, hvor land er den så?. Tænker her på hvor meget plads jeg skal beregne til den i bunden og samtidig holde den på 45 grader. Jeg har endnu ikke fundet et sted hvor jeg kan se en Blackstar i brug (bor i Sakskøbing), så jeg har kun billederne på nettet at gå ud fra og netop denne part er ikke ret nem at se noget sted. Jeg har funder billeder af nogle industrisnegle, men kan jo ikke være sikker på at det er samme system Blackstar bruger. Hvis nogen kender lidt til dette, ville jeg meget gerne høre lidt tanker omkrig sagen.
Jeg har vedhæftet et billede af hvordan måske snegl-indløbet kan se up på en Blackstar snegl?
Indløbsdel snegl.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.