Yderligere overvejes en omregistrering til hvide plader.
50% -> 95% afgiften lyder til iflg. skat at være omkring 5400,- på en Cmax 2.0, og lyder til jeg kan skære 4-6K af årlig afgift.
Nedvejning.dk nævner jeg ender på maksimum 4250,- årligt hvis jeg vælger dette. Jeg har yderligere læst at vurdering af afgift beregnes udfra ekstra sikkerheds udstyr, og Ghia varianten har vistnok lidt ekstra udstyr (mener jeg), så afgift kan måske blive mindre.
Jeg syntes så ikke jeg finder nok info omkring at gå fra gulplade -> hvide plader.
Jeg har bagsæderne på loftet ( ikke musehuls-checket

Afgiften er vel de ekstra 5% (50%->100% afgift for biler før apr.2007), så ca. 5700,-, hvis jeg vælger hvide plader.
Vælger jeg så bagsæderne monteret , så skal den omsynes igen, og nye plader
Ændringer på bil skulle være: Gulplade dele fjernes, Bagsæde montering, nye sikkerhedsseler bagi, side-vindue aktivering(lim fjernes og relæ aktiveres) , gulvmåtter?, andet?
- Skal registrerings syn være med bagsæder monteret, eller jeg udsætte den del, så den er på hvide plader, dog stadig kun med 2 sæder?
- Modregnes allerede betalt afgift, når den er betalt i Januar 2015?
- Kan det betale sig at få den på hvide plader? (montering af dele til hvide plader(ukendt) + 1380kr nye plader + 450kr registreringssyn)