Da den første sæson snart er gået med Scotten, sider jeg og kigger lidt på optimeringer og udstyr til fyret, for af sænke forbruget. det kan jeg jo læsse herinde af folk tilsyneladende har særdeles gode erfaringer med

der bliver monteret TS til sommer.
jeg har så læst om rumtermostater men, syntes ikke rigtigt jeg kan finde super godt rundt i det

Jeg har kigget på følgende: http://www.hedestoker.dk/?item=3440
mine radiatorer er udstyret med standard danfoss termostater.
hvad jeg kan forstå så styrer rum termostaten fyret således af det selv slukker og tænder efter behov hvilket jo er gevaldigt smart.
vil den så gå ind og "overtage" den samme funktion som fyret jo har, der kører efter kedel temp ?
sådan så fyret eks lukker ned ved 75grader i stedet for 80grader såfremt af rum temperaturen er opnået ?
og eks. starter op ved 65grader istedet for når den kommer ned på under 60 grader ?
nu er kedel temp 70gr. +-10 grader
start 60gr.
stop 80gr.
jeg vil jo mene af mine nuværende termostater på radiatoren også selv justere temperaturen til en vis grad ?
lige pt kører radiatorne på ca. 3 skruer i så bare jeres lidt op i varme og lader rumtermostaten styrer det?
Som det ser ud pt. har jeg ikke har mange 3-4 tænd/slukninger på fyret grundet temperatur opnået, men det er jo selvfølgelig fordi jeg har kunne aftage den varme som er produceret.
Og hvordan fungere det når man eks. åbner døren 20 sekunder for af sparke hunden ud og der kommer kold luft ind, hvor hurtigt reagere den på det, tænker jo umiddelbart ikke det skulle have nogen betydning hvis termostaten ikke sider direkte i "træk linjen" ?
ved ikke rigtig om overstående spørgsmål giver nogen mening, for er sku lidt rund forivret i det her emne