Jeg har lavet et par små forberedelser til monteringen af en ny Blackstar BS1016, som måske andre også vil syntes er sjove?
For at undgå på et tidspunkt måske at skulle tømme siloen for at fjerne smulder i bunden, har jeg sat en lille lem i bundstykket. Hvis der aldrig bliver brug for det, skader den intet og er meget simpel at lave. Det er bare et hul skåret med vinkelsliber og så en plade bøjet til at passe som en lem. Den lille plade er bare en ’Normplade’ fra Harald Nyborg 60x140x1.5mm til den formidable pris af kr. 2,75

Den anden ting kan jeg takke Michael fra mnes.dk for. Han har lavet en fin download med ‘Standard tal’. Den form har jeg så tilpasset for at kunne tilføje mine egne tal og ligeledes tilpasset den så den er lidt printervenlig, ved at fjerne alle baggrundsfarver (printfarver koster). Jeg vil bruge den på computeren som en backup fil med de tal jeg nu må finde passer for mit fyr. Men jeg vil også gerne have en printout, som kan bruges i fyrrummet. Jeg har klemt den sammen på to sider, så jeg kan lave en lamineret A4 dobbeltsidet til fyrrummet.
Den originale fra Michael er lavet som en .excel fil, den har jeg converted til en .ods fil, som kan bruges i LibreOffice (som findes som et gratis download program og virker helt som excel fra OfficeWorks).
Michael på mhes.dk har iøvrigt lagt en helt ny sag som download på sin side, der hedder
Justering af forbrænding i en V7
Den syntes jeg er super godt lavet og gør flere ting helt klart, den skal han have tak for. Jeg savnede noget i den stil.
Mvh Torpet