Umiddelbart ja, men spørg din fejer.gorgad skrev:Godmorgen forumjeg har en 7-8 høj isokern skorsten Ø 150 kan den bruges til mit nye scotte fyr 20 kw brænder når jeg skal til at sætte anlægget op til sommer? Der er indbygget en trækstabilisator i skorsten. Go dag til jer alle
Kunne være intressant at høre hvor mange m2 der skal opvarmes når der skal en 20 kw til....gorgad skrev:Godmorgen forumjeg har en 7-8 høj isokern skorsten Ø 150 kan den bruges til mit nye scotte fyr 20 kw brænder når jeg skal til at sætte anlægget op til sommer? Der er indbygget en trækstabilisator i skorsten. Go dag til jer alle
Hold da op - Optimisterne herinde påstår at en 10 kw kan komme op og opvarme de m2 - Dog skal huset nok også være op2date så hvad ang. isolering.gorgad skrev:Omkring 220 lintz
Nu er det sådan at 16 og 20 Kw er samme brænder,nemocharley skrev:det kan godt være at 16kw ville være det mest optimale - men du skal nu nok få det til at virke.
Jeg har ca 6m skorsten 150mm isokern + trækstabilisator - kører med røggas-temp på 80-130 celsiusgrader. Fejer har sagt at det ser fint ud.
Sådan ca. lidt over en Kw og op til en tyve stykker, så kommer han ikke til at fryse.nemocharley skrev:I know, du har forklaret mig det før- det var sådan set kun ud fra de diskussioner der har været om bundydelse og topydelse ift. behov at jeg skrev som jeg gjorde.