Når nu vi ved hvad der er lavet, og hvornår fejlen er opstået, citat.:
"har fået skiftet tandrem, vandpumpe og pakning ved indsugningsmanifold. Efter dette har jeg bemærket at den engang imellem ryger vældig meget fra udstødningen lige efter start."
Så vil den opmærksomme nok vide hvad man havde lavet, et af de mest indlysende steder at lede efter fejl må være pakning ved indsugningsmanifol når vi taler vand/damp, da fejl er kommet EFTER operationen.
Men ok, man bør også tjekke viskermotor, sprinklerdunk, antennestik, automåtter og evt. forhjulslejer
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
BWJ skrev:Når nu vi ved hvad der er lavet, og hvornår fejlen er opstået, citat.:
"har fået skiftet tandrem, vandpumpe og pakning ved indsugningsmanifold. Efter dette har jeg bemærket at den engang imellem ryger vældig meget fra udstødningen lige efter start."
Så vil den opmærksomme nok vide hvad man havde lavet, et af de mest indlysende steder at lede efter fejl må være pakning ved indsugningsmanifol når vi taler vand/damp, da fejl er kommet EFTER operationen.
Men ok, man bør også tjekke viskermotor, sprinklerdunk, antennestik, automåtter og evt. forhjulslejer
.
Hej.
Meget interessant, men hvem konkluderer at det er vanddamp? Jeg har selv afvist at det er tilfældet og er stadig ikke overbevist. Men det kan self være at sprinklervædsken løber ned på udstødningen og giver den vanddanp som du snakker om
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Jeg har lige været en tur i Sverige 1900 km og et olieforbrug på 9dl. intet vand er forsvundet. Så må nok konkludere at det er olierøg der kommer ud af udstødningen. Men jeg synes nu stadig at den er mere grå end blå ?
Det er jo nok oliehætterne ved ventilerne. Min teori er at de enkelte pakninger er uens slidt og det derfor afhænger af hvor motoren stoppede hvor meget den ryger. Det er nemlig stadig ikke lige meget den ryger hver gang jeg starter.
Så kommer jo udskift af disse pakninger/pakdåser. Da jeg gjorde det på min gamle escort 1,3 cih var det super nemt for det var ikke nødvendigt at tage knasten ud. På den her 1.8 mazda er der 2 overliggende knaster og ingen vippearme. Ventilerne sidder med knastfølgerne ovenpå ventilstammen lissom nede i et hul. Jeg har så på nettet set et værktøj som heddet bluepoint ga317, men jeg kan kun finde den i USA kan det virkelig passe at den ikke eksistere i Europa? måske under et andet navn.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Jeg har lige været en tur i Sverige 1900 km og et olieforbrug på 9dl. intet vand er forsvundet. Så må nok konkludere at det er olierøg der kommer ud af udstødningen. Men jeg synes nu stadig at den er mere grå end blå ?
Det er jo nok oliehætterne ved ventilerne. Min teori er at de enkelte pakninger er uens slidt og det derfor afhænger af hvor motoren stoppede hvor meget den ryger. Det er nemlig stadig ikke lige meget den ryger hver gang jeg starter.
Så kommer jo udskift af disse pakninger/pakdåser. Da jeg gjorde det på min gamle escort 1,3 cih var det super nemt for det var ikke nødvendigt at tage knasten ud. På den her 1.8 mazda er der 2 overliggende knaster og ingen vippearme. Ventilerne sidder med knastfølgerne ovenpå ventilstammen lissom nede i et hul. Jeg har så på nettet set et værktøj som heddet bluepoint ga317, men jeg kan kun finde den i USA kan det virkelig passe at den ikke eksistere i Europa? måske under et andet navn.
Kovas - Et olieforbrug på 9 dl på en tur på 1900 km er vel ikke alarmerende - Især ikke hvis bilen ikke har kørt langt i lang tid - Noget af det kan jo sagtens være vand som har ophobet sig i olien.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Jeg er helt og aldeles sikker på at der ikke er/var vand i olien. Siden jeg oprettede tråden ca 3 mdr. har jeg jævntlig efterfyldt olie og ikke en dråbe vand.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh