Efter din gode forklaring, Michael, så gled det hele fint. Små detaljer, men de fylder meget.
Faktisk er den blæser indstilling den er født med ret god i mit tilfælde. Standard indstillingen var 18-25-30 og jeg endte op med 17-25-29, men skal lige følge det i de næste par dage og skal måske op igen til 18-25-29.
Det er ret interessant så følsom brænderen er til bare eet punkt højere eller lavere på blæseren. Da jeg syntes 10-10 var lidt for kraftig satte jeg den ned til 16 fra de 18, men der gik den næsten ud med en anelse røglugt! Så 17 ser lige lidt bedre ud.
Hele denne første opstart af fyret gik ellers ret så godt, specielt takket være de mange indlæg jeg har læst flere gange her i dette forum (tonsvis), super.
Sjovt at se ventilen på 3-vejs VVB køre lige så fint langsom frem og tilbage helt præcist som den skulle.
I (StokerPro) havde jo forberedt mig på lidt kondensvand i starten på fliserne, så det tog jeg ikke så tungt. Det var heller ikke ret meget og forsvandt helt efter der kom lidt varme på. Der er intet nu. Ikke nogen anden form for kondensvand.
En enkelt radiator havde kold/ingen returvand, men igen havde StokerPro folks jo også snakket om dette problem, så jeg var forberedt på at det bare var en lidt gnaven ventil på radiatoren der trængte til massage og WD-40 i munden. Og ja, det løste omgående problemet.
Man må jo nok sige at det hele er et ret fint stykke mekanik, lidt som computers, hvor det normalt er en fejl 40, hvis det ikke fungerer.
Nu skal jeg nok lade det få ro og bare køre stille videre i en uges tid, observere det og så gentage afvejning og flammejustering, som anbefalet igen og igen herinde.
Jeg lurer lidt over hvorfor fremløb tempt ofte går ned under 60 når den kører, men det er sikkert bare noget jeg vil vænne mig til hen ad vejen, da det jo nok bare er den måde fyret balancerer det hele? Det generer jo hverken varmen i huset eller VVB.
Min Alpha2 cirkulationspumpe er sat til auto, men den kører hele tiden på 21-22w, gad vide om jeg burde eksperimentere med at sætte den til manuelt 6w, har nogen prøvet det? Det er jo kun et mindre hus, 4 radiatorer ialt og så en håndklædetørrer, den ene radiator er en ret lang een og på 1ste sal. Nogen med erfaring her?
Utroligt at ens lille fyrrum ikke bliver ret varmt med dette fyr, det var sandelig noget helt andet med mit gamle stokerfyr, hvor det varmeste rum i ejendommen var fyrrummet

.
Helt rart nu at få lunet op i huset. Tak til alle de der har skrevet en masse indlæg, om en masse emner, jeg har haft stor fornøjelse ud af at læse dem i de sidste par måneder, mens jeg gik og fik mod til det hele.
Selve det chart der er på stokerkontrol har jeg ikke styr på endnu, dog interessant som kedel tempt og røg tempt følger hinanden skarpt. Hele det chart så noget kaotisk ud med de mange farver, som jeg ikke altid kan skelne fra hinanden, indtil jeg opdagede at hvis man holder musen på en linie, så fortæller den selv hvad den repræsenterer, rigtig godt lavet. Kunne også se nøjagtig hvornår VVB 3-vejs ventilen skiftede over til hus prioritering. Men jeg skal have studeret alt det meget mere.
Mvh
Torpet
Mine start indstillinger:
Indstillinger.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.