Men hvis man under drift, derefter ønsker at forhøje temperaturen i VVB, så kalder den ikke på varme efter det nye setpunkt? Måske den vil vente til den er under det først satte setpunkt og så derefter gå efter den nye ønskede temp 50°?
Historien: Jeg startede fyret med en VVB ønsket temp på 55°, efter nogen tid hvor VVB kun var kommet op på 40° — selvom kedlen viste 60°— blev jeg utålmodig og ville gerne se varmen gå ind i huset, derfor ændrede jeg den ønskede temp i systemet for VVB til 40°. (Jeg ved godt at VVB bare tager tid til at opvarme første gang, kedlens temp har ikke direkte noget at gøre med VVBs temp, men jeg ville altså ikke vente).
Fyrets system reagerede som beregnet og lukkede ventilen op for huset, for nu havde VVB jo opnået den ønskede temp på 40°.
Men da nu alt er opvarmet, vil det passe fint at sende mere varme til VVB og komme op på 50°. Altså gik jeg ind i systemet op ændrede VVBs setpunkt til 50°. Men underligt nok så ændrer det intet. Jeg ville have troet at nu ville VVB kalde på varme, da den nu er under setpunkt og ventilen ville skifte sin prioritering fra huset til VVB, da den skal op på 50°?
Det er flere timer siden, intet ændrer sig, VVB er glad for bare at sidde på lidt over 40°.
Det ændrer som sagt nok når VVB temp falder til under 40 og kalder på varme, men bare sjovt at man ikke kan ændre temperaturen når som helst, ikke?
Eller er der noget jeg har overset?
Nogle tanker? Bare lidt hjernegymnastik for andre lidende nerds.

Her ses at den ønskede temp er 50°, VVB er kun på 40.9° og fremløb er på 63.4°, så prioriteringen 'burde 'da gå til VVB ?