Da vores C2 / 400 passat pillefyr er blevet utæt i kedel , ville jeg gerne om nogen kender en billig forhandler af en ny, da vi synes at det er en stor udgift . Vores fyr er kun 13 år gammel.
Håber nogle har nogle gode anbefalinger
13 år er hvad man kan forvente, hvis du syntes det er kort levetid prisen taget i betragtning - så kig på billigere alternativer istedet - levetiden bliver stadig den samme, men forrentningen bedre.
Lav en google søgning, kan se at der er en mængde vvs-firmaer der forhandler passat. Og så igang med at ringe rundt, og høre om de vil sælge en kedel alene.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
godset skrev:er der ingen der ved hvor vi køber en C2 passat compakt billigst,
http://www.vvs-grossisten.dk/kedler-fast/page3.html
Her er et link til vores priser...
Vi har iøvrigt oprydningsmarked d. 6-7 juni, så der vil der garenteret være en chance for at "klemme" prisen lidt ned
levi skrev:13 år er hvad man kan forvente, hvis du syntes det er kort levetid prisen taget i betragtning - så kig på billigere alternativer istedet - levetiden bliver stadig den samme, men forrentningen bedre.
Her mellem ivrige sælger af deres produkter vil jeg blot påpege at 13år for en kedel absolut ikke er "normalt".
En alm. pladejerns kedel hvis den bliver behandlet ordentligt og er af en ordentlig kval. holder +30år!
Bare min egen er en HS Tarm fra midt i 70'erne lettere ombygget med renselem og røgvendere- still going strong, og det er endda i betragtning af at den ALDRIG har set en kedel shunt og kører med en kedel temp. på 60°C!
De fleste kedeludskiftninger jeg kender til er begrundet i dårlig udnyttelse og IKKE utætheder eller defekter -bortset fra halmfyr der er et kapitel for sig hvad tæring angår.
JOP skrev:
Her mellem ivrige sælger af deres produkter vil jeg blot påpege at 13år for en kedel absolut ikke er "normalt".
En alm. pladejerns kedel hvis den bliver behandlet ordentligt og er af en ordentlig kval. holder +30år!
Bare min egen er en HS Tarm fra midt i 70'erne lettere ombygget med renselem og røgvendere- still going strong, og det er endda i betragtning af at den ALDRIG har set en kedel shunt og kører med en kedel temp. på 60°C!
De fleste kedeludskiftninger jeg kender til er begrundet i dårlig udnyttelse og IKKE utætheder eller defekter -bortset fra halmfyr der er et kapitel for sig hvad tæring angår.
At din egen kedel har klaret den i 30+år er jo fint - især uden kedel shunt, dette må jo betyde at din retur er ret tæt på de 50-55°C alligevel...
Hvad mener du med kedeludskiftninger pga dårlig udnyttelse?