Kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med at stege en bøf eller steak helt perfekt?
Specielt om nogen kender fremgangsmåden fra denne video hvor man koger den først?
Jeg har ingen erfaringer med det, men det han gør på videoen er ikke at koge den, men i stedet varme den. Vandet skal ha' den temperatur som man ønsker at kødet skal være inden i, når det er færdigt. Det hedder "Sous vide".Ulrik skrev:Vi skal da have åbnet for det nye forum her![]()
Kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med at stege en bøf eller steak helt perfekt?
Specielt om nogen kender fremgangsmåden fra denne video hvor man koger den først?
Jeg troede det var sådan de skulle laves?calle skrev: Selv for en der kan tilberede Daloon forårsruller, så de er kulsorte udvendigt og stivfrosne indvendigt![]()
Min tidligere svigerfar var i en menneskealder tjener på Molslinjen. Altså dengang der stadig blev lavet mad om bord.calle skrev:Den perfekte bøf er efter min mening en tournedos. Jeg køber i ny og næ en hel okse- eller kalvemørbrad (når de er på tilbud), og skærer den selv ud i passende bøffer. Det er nærmest umuligt at ødelægge sådan en bøf. Selv for en der kan tilberede Daloon forårsruller, så de er kulsorte udvendigt og stivfrosne indvendigt![]()
Venlig hilsen