Aku-tank: Jeg er ved at smide en 500l på mit anlæg for at få hold på starterne - den bliver isoleret godt. Jeg har en støbejernskedel som kaster megen varme af sig, alene på den konto tror jeg, at færre starter giver en besparelse - og temperaturen bliver nok mere passende på mit godt isolerede værksted

Stod valget mellem Reka og KSM, så ville jeg nok vælge KSM, da der er foregået mest udvikling med dem de sidste år - Reka og Twinheat har ikke autotændingsfunktion. Reka har godt nok en smart rist-funktion, men da KSM også kan køre med flis og brændestykker - så ville jeg vælge den, af samme grund ville jeg vælge en aku-tank, som passer til fyrets størrelse. Man kan stadig købe den ældre 275-19 model fra KSM, hvis man ønsker at spare 10.000kr - jeg ved dog ikke om autotænding hører til den gamle model.
Når du har en kalorifere så er det yderligere et argument for en ca. 800l velisoleret aku-tank (50l vandmængde pr kw ydelse fra fyret), da den lige giver det ekstra lager, du kan have brug for.
Et spørgsmål: Brænder stokeren ikke renere ved en aku-tank? Udligner det ikke varmetabet fra en godt isoleret tank? Det er vel også et plus at kedlen ikke sviner så meget til/længere levetid på kedlen/lettere rengøring?