Jeg ringede til den gamle og sagde den var smidt på stokerpro, og så sagde han "så skal de skisme skynde sig, ellers afleveres den til en forhandler imorgen, sig 26000-27000kr hvis den hentes idag"
Sats på 26500 kr og findes en sådan bil vist ikke billigere
Tak for buddet, selv jeg kan se at det er godt - det var fint lige at få vist hende lidt billeder, så hun kunne blive mere konkret - det er vigtigt for hende at den er 5-dørs, og kører længere på literen.
Aftalen er at bilen kommer til at stå i mit navn, jeg holder de faste udgifter på den de første 3 år - mens hun betaler for brændstof. Hun er lige fyldt 19 og en gæv pige med temperament - jeg har svært ved at forestille mig, at hun kommer gennem livet uden fartbøder. Så er det sagt.
Sagen er den hun skal til at læse i Aalborg, men ikke har nogen kontakter i byen og ikke har lyst til at finde en bolig i blinde - det kan åbenbart være klogt, at tage den med ro på den front, og så vente til man har kontakterne, da der er gode billige boliger at finde på den måde.
Beklager hvis jeg igen afsporer det egentlige spørgsmål, men pas på med at lade
bilen stå i 'dit navn', for hvis den reelle bruger er din datter, så skal hun stå som bruger,
ellers duer din forsikring ikke. Jo, ansvarsforsikringen gør, men ikke en kasko forsikring,
der vil forsikringsselskabet som minimum lave en stor reduktion, hvis de overhovedet vil dække.
I mit tilfælde var bilen registreret i mit navn, men datteren var registreret som bruger, netop af denne årsag.
Det koster ikke extra, bare gør det når bilen bliver omregistreret til dig.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Til det kørselsmønster er det vist bedst med en benziner, og da slet ikke en gammel diesel uden partikelfilter.
I min verden hellere ny og få km, end gammel, end "anerkendt/Dyrt" mærke med mange km / gammel
Jeg kigger ofte efter biler der ikke er så atraktive på brugtmarkedet. F.eks fordi de er Pisse grimme, og derfor er billige. Her har Nissan været storleverandør. F.eks. http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/289944 ... -Visia-5d/
PellX21 skrev:Du skulle have set hendes ansigtsudtryk da jeg viste hende billedet Micraerne
Jeg bestræber mig på at dele sol og vind lige herhjemme - og da hendes storesøster er foran på den front, så kan vi vist godt gå en størrelse op.
Jeg forstår ikke helt din holdning til diesel - der bliver flere lange ture end korte.
Du snakkede bare om "en del ture på 10-20 km" Og jeg antog bare at der var flere korte, end lange ture.
En benzin er langt mere simpel end en diesel. Der er mange gode historier om dieselr der har kørt langt uden problemer. Men desværre også det modsatte. Derudover er en Diesel dyre i ejerafgift, specielt uden partikelfilter.
Prøv engang og kig på den sidste i10
2-3 år gammel, kørt 21.000 km, 2 års garenti, 512 kr i årlig ejerafgift. Så kan det vist ikke blive et mere trygt og billigt ejerskab
PellX21 skrev:Det er sandt - men køber jeg den, så napper hun min Hilux og så kan jeg få lov at køre rundt i potten.
nu har jeg prøvet sådan en micra der...... fy for fanden en børre at trille rundt i.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.