Fik alarm varm skakt i nat

Håber der er nogen der har et foreslag til problemløsning
Lyder motoren normalt når den køre ?godsejeren skrev:Daws
Fik alarm varm skakt i natstod op og kiggede nærmere på det og der kunne jeg ikke lige finde noget der skulle kunne give varm skakt. Rengøring af fyr og brænder er også ok. Men jeg kunne mærke at motoren til intern snegl var varm. Så varm at man næsten ikke kunne røre den. Kan det være den der har sendt varmen op på føleren der sider lige over motoren.
Håber der er nogen der har et foreslag til problemløsning
Nu har jeg skiftet kondensatoren for en sikkerhedsskyld det er jo nok ikke den der vælter vedligeholdelsesbudgetxkfc skrev:Hvis det skulle være motoren har har genereret varmen, så er den helt sikkert brændt af og vil ikke kunne dreje rundt. Den er jo normalt blot på sølle 10W, og hvis den kører en trediedel af tiden så er det 3W der brændes af i gennemsnit, det kan ikke varme alverden op. Normalt er den håndlun.
Jeg gætter på at 99,9% af tilfælde "varm skakt" skyldes manglende træk i kedlen, eller en kombination af træk og manglende drift af intern snegl.
pille bruger skrev:Lyder motoren normalt når den køre ?
Hvis du holder fast i enden af sneglen med en tang, kan du så stoppe sneglen ?
Kig i røgrør + skorsten og i bagerste kammer om der er aske.
Torpet skrev:Hvis nu den interne snegl kører OK, så ville problemet (hos mig) med varmere skakt blot være pga for meget askekage samlet på herden, hvilket kan få min skakt temp til at stige fra de normale 30-35° til omkring en 45-47°. En hurtig skrabning af herden uden at stoppe fyret løser det problem hos mig.
Hvis der skabes for meget varme på herden (som ikke kan komme væk), vil jeg formode at den interne snegl også bliver for varm, så man derfor nemt kan tro dens varme er årsagen til en skakt alarm.
Umiddelbart vil jeg ikke tro at det betyder ret meget fra eller til, om din motor i semirens kan køre eller ej. På lamellerne i semirens ligger jo bare lidt løst støv, som syntes at falde af af sig selv, helt uden noge vippe-kørsel af semirens motoren. Der stort set intet at støvsuge op under semirensen, selv med vippefunktionen i orden, da jeg efter 14 dage lige støvsugere der, bare for en ordens skyld, så det gør jeg kun igen om måske en måned eller to.
Hvis nu du har haft en ren herd da der var en skakt alarm, så den ikke har holdt på for meget varme, så er der vel kun blæseren at kigge lidt på? Udover selvsagt selve den interne snegl.