Jeg kører med oliefyr på nu værene tidspunkt , men som priser udvikler sig, skal jeg finde på en anden løsning.
jeg har kigget efetr en Scotte brænder men hvor stor kal jeg købe den, og hvad kedel skal jeg købe til?
Huset er på 170kvm og en vandvarmer på 110 ltr og med elpatron. vi bruger ca 2000-2500 ltr. olie om året.
Jeg kører med oliefyr på nu værene tidspunkt , men som priser udvikler sig, skal jeg finde på en anden løsning.
jeg har kigget efetr en Scotte brænder men hvor stor kal jeg købe den, og hvad kedel skal jeg købe til?
Huset er på 170kvm og en vandvarmer på 110 ltr og med elpatron. vi bruger ca 2000-2500 ltr. olie om året.
Trollefar skrev:Hvad med kvaliteten af kedlen, har hørt den er lavet lidt Kina agtig.
Har set VVS grossisten har den en 1000kr billigere end vvs-eksperten. har i nogle erfaringer med supporten hvis det driller lidt?
Og ved i om det er den samme eltænder der sidder på TP minién?
Tak for et Hurtigt svar
Hvad mener du med "erfaring med supporten"??
Har du problemer med den, og du vælger at købe den hos VVS-Eksperten, så skal jeg nok hjælpe dig alligevel
Opop kedlen, i 16kw, er meget bedre end den gamle dor keddel (min helt private opfattelse) og det er en ok keddel.
Brænderen er lavet af Nord Jysk Bioenergi, og den er iorden (topdoller)
Trollefar skrev:Hvad med kvaliteten af kedlen, har hørt den er lavet lidt Kina agtig.
Har set VVS grossisten har den en 1000kr billigere end vvs-eksperten. har i nogle erfaringer med supporten hvis det driller lidt?
Og ved i om det er den samme eltænder der sidder på TP minién?
Tak for et Hurtigt svar
Hej
Kedlen er udmærket Den er god til at hive varmen ind i vandet ;-) nem at rense
Den virker måske lidt blik ag tig men de holder fint og er lavet i samme plade størrelser som mange andre
Du kan også få det samme sæt ved http://www.Biopower.dk Hvis du til dette system køber et interface
har du det samme + meget mere..
Tja det med de 1000 kr. Tror jeg bare du skal lade stå eller søge lidt i gamle tråde
Det sidste vil jeg ikke udtale mig om da jeg ikke ved noget om dette
Den tænder NBE bruger er en U tænder på mener jeg 300 W.
----
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190
opop kedlen er meget nem at gøre ren, hvad der er vigtigt. den er dog ikke særligt godt isoleret, og så er den generelt utæt ved lågerne. Utæte låger har betydning hvis du vil bruge iltstyring, men den fungere vist aligevel ikke alt for godt på en scotte.
.mvh jesper
Så vil jeg lige høre om. hvis jeg nu køber en scottebrænder med en dor kedel til. er det så en god ide at købe iltstyrring til med det samme, Hvad gør iltstyrringen?