Hjemme teori skrev:]JA[
Super. Det betyder så "bare" at fyret skal starte automatisk, men hvorfor pokker kan jeg indtaste starttidspunkter tre gange under urstyring?
Hjemme teori skrev:kan ikke helt forstå disse spørgsmål og deres sammenhæng, og enkeltvis har de vist været forklaret før.
At tvinge fyret Her mener jeg ganske simpelt kan fyret indstilles til at starte op når vandet i VVB bliver for koldt.
Det kan jeg vel også........" Her spørger jeg bare om ikke VVB styring er det samme som når jeg i styringen fortæller fyret det skal køre 2 x 6 timer i døgnet, for at jeg har varmt vand.
Så simpelt:
1. Kan fyret indstilles til at starte når VVB når en angivet temp.
2. Hvis JA til 1, hvor pokker findes denne indstilling?
3. Hvis svaret på 2 er "under urstyring" så er der jo ikke tale om automatisk start, her skal jeg vel skrive tre klokkeslet jeg selv bestemmer?
Hjemme teori skrev:Jeg går ud fra du spørger til tidsstyringen. (så længe du ikke har føler i VVB, behøver du ikke tænke på denne).
Det er så det jeg desperat forsøger at finde ud af om jeg skal have.

Hvis en sådan føler betyder jeg kan indstille min føler til at starte VVB, når vandet bliver for koldt, vil det jo være super brilliant. Men hvis det bare betyder jeg selv skal angive tre klokkeslet og et "x - antal" timer fyret skal køre, kan jeg jo lige så godt bruge de øverste fire tænd/sluk muligheder.
Og hvad med at ledningen bliver fx. 14 m lang? Har det nogen betydning?
Hjemme teori skrev:hvad tidsstyring angår tror jeg det er bekrevet i manualen, men det er 4 tidspunkter du kan starte fyret på og så kører det i den tid du angiver næstøverst.
Jep. Det er jo præcis den metode jeg bruger nu
Hjemme teori skrev:Der er to muligheder, VVB'ens egen eller din thermostats (den der justere hvor meget der hives fra fyret), men hvorfor pille den ud, kan de ikke være der begge 2?
Ok vi er enige om, at VVB egen, er den jeg bruger i fx. juli måned, hvor mit fyr er slukket helt. Den kan jeg jo ikke undvære.
Min thermostats. Ok tror jeg er med. Altså den der nu styre hvor varmt jeg ønsker mit vand.
Tak for svar
......jeg giver aldrig op!!!