Carslen skrev:Forhandleren og jeg har forsøgt alt muligt. Ændre vinkel. Lave styr i bunden. Elektrikkerrør i midten.
Den første snegl knuste pillerne så der kom for meget smuld i sneglen til at den kunne trække den rundt..
Den nye snegl hakker i pillerne allerede når den trækker piller op efter jeg har tømt den. Udløbet er helt lodret. Vinklen er p.t 38gr. Når jeg laver afvejning hakker den, men kan godt køre piller ud. Ligger omkring 12-1300 g. Problemet opstår når den kører normalt. Så kører den, men ofte følger sneglen ikke med og gearet render tilbage og der kommer ingen piller ned, hvorved det går ud. Nogen dage kører det fint, andre som i går, døde det 4 gange. Den ene gang allerede efter 40 min.
Olie vil jeg gerne undgå at bruge, da jeg mener det bør virke uden.
Prøv med et par poser piller af et andet fabrikat.
Så finder du ud af om det er sneglen der er problemet, eller om det er pillerne der skaber problemet.
Når jeg har tømt sneglen får den strøm direkte fra en stikkontakt. Der hakker den også. Hvor meget strøm trækker den? Så kan jeg måle i morgen.
Det er ikke så nemt at prøve med andre piller da der ligger en del i tanken. Da den nye snegl så ud til at virke den første uges tid fyldte jeg siloen heldigvis fik jeg modificeret den så jeg kan skyde en plade ind, så jeg kan hive sneglen ud uden at tømme den
Carslen skrev:Når jeg har tømt sneglen får den strøm direkte fra en stikkontakt. Der hakker den også. Hvor meget strøm trækker den? Så kan jeg måle i morgen.
Det er ikke så nemt at prøve med andre piller da der ligger en del i tanken. Da den nye snegl så ud til at virke den første uges tid fyldte jeg siloen heldigvis fik jeg modificeret den så jeg kan skyde en plade ind, så jeg kan hive sneglen ud uden at tømme den
Carslen skrev:Er der nogen der har prøvet neova 8mm piller fra i år? Om de er mere hårde end de plejer. Det er min første sæson som pillemisbruger
Jeg køre med de samme piller. Købt hos bio brændsel i Ringsted.
Igår stoppede mit fyr også pga den eksterne snegl. Motoren er ok hvis jeg tager den af gearet og hvis jeg tømmer sneglen køre den også fint. Men når der er belastning på køre lyder den meget træt og når strømmen slukker ser det ud som om den spole baglæns i gearet.
Mit fyr er 1,5 år gammel og det nåede kun at køre 40 kilo med den nye levering af piller. Et tilfælde? Jeg ved det ikke
Det er piller samme sted fra.
Lige p.t. kører det vel en halv dag af gangen....
Jeg skal afprøve de piller i et fyr med fast snegl, samt afprøve andre piller.
Jeg havde plast rør i flex sneglen, det tog jeg ud og vejede af på ny. Nu har det kørt ca 40 kilo igen uden problemer heldigvis. Jeg har snakket med en smed om det. Han mener at flexsnegler har spændt sig selv stram pga overlast i røret, evt for hårdt pakkede piller. Og når motoren så slukker burde der være et bak-spær i gearet som slår ind, men at dette kan være defekt af gentagende overlast når snegle vil sno sig ud igen.. hvis min driller mere end at jeg kan tømme snegle og starte forfra og så køre det igen. Så køber jeg en ny motor med gear
Det kunne godt lyde som om sneglen ikke er monteret korrekt på akslen på gearet. Akslen har en flad side, som skal vende om imod pinol-skruen.
Det er også et forsøg værd, hvis problemet ikke er ovenstående, at udskifte kondensatoren for at tjekke det. Dine symptomer kan nemlig for så vidt godt stemme overens med en dårlig kondensator.
har også haft dette problem med min eksterne snegl
hvor det gav nogle ordenlige brag fra sneglen og sneglen kørte beglæns når motor stoppede
løste problemet med lidt olie til og "smøre" pillerne lidt da de piller jeg bruger er meget nemme til og blive til smulder
så det kan godt være kvaliteten af pillerne der spiller ind her