Jeg er helt ny i forum, og er i tvivl om jeg skriver det rigtige sted, da det er vedr. gulvvarme, jeg har dog pillefyr

Er der nogle der kan hjælpe mig lidt med min nye gulvvarmestyring.
Jeg har lidt problemer med at få graderne op i 4 ud af 5 rum - alle trådløse termostater står til 22 grader. Det eneste rum hvor graderne hele tiden er hvor de skal være er i bryggerset, hvilket også er det rum tættest installationen og hvor alle slangerne til de øvrige rum løber igennem. De øvrige har også været oppe på de 22 grader, men der er meget langt i mellem det sker, det er måske sket 3 gange de sidste 2 måneder, hvor det så mest er fordi det har være solskin udenfor..
Jeg har prøvet at stille lidt på ventilerne under telestaterne ud fra et beregningsprogram, så den længste kreds får mest tilstrømning, men jeg er sådan set i tvivl om hvordan jeg indstiller dem helt rigtigt, om de skal drejes med eller mod uret. Jeg har 33-35 grader i fremløbstemperatur. Kan det være luft der er i hele systemet? Jeg aner ikke om det er udluftet i sin tid da det er installeret.. Eller kan de være noget med at der ikke er "power" nok på systemet så det varme vand kommer hurtigt nok af sted? .. Jeg syntes ikke rigtig slangerne der sidder ved telestaterne bliver lune..
Nogle der kan komme med nogle råd til hvad jeg kan gøre?
Det er Altec gulvvarme med Wavin AHC9000 styring og en Grundfos UPM2 15-40 130 pumpe (som jeg ikke synes at kunne indstille i intervaller fra 1 - 3, som jeg har læst flere steder man skal kunne på en pumpe..?)
Alle råd imødeses