1. Det er også et trick jeg selv med sucess har brugt/bruger på:1. Så gammel er den motor ikke (det trick der er brugt meget på de gamle Opel CIH støbejerns motorer)
2. Den vil dø med den fede olie, da den kører med hydrauliske løftere.
3. Den olie er for "fed" til de tolerancer den er bygget ud fra.
4. Der er voldsomt forhøjet risiko for fejl på olietrykket.
W124 300TD 199x
Transit 2.5D 1996
2 stk. Transporter 2.4D 1991 & 1993
Octavia 1.9TDI
Astra 1.6
Avensis 1.6
2. Nope, de fleste af ovenstående har også hydrauliske løftere. (alle har kørt minimum 50kkm med 10/40 eller 20/50 olie)
3. ja, da den var ny.... efter 200.000km er tolerancerne nok nærmere til 10/40 eller 20/50 olie.
Ventiltikken (eller hvad man skal kalde det på hydrauliske løftere er også reduceret)
4. tjaa, jeg har ikke oplevet det, men der er da en mulighed for at få en "for højtolietryk" alarm på nyere biler. Octaviaen har en sådan sensor, men melder ikke fejl.