Helt på herrens mark

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Taarup
Stoker I
Stoker I
8

Helt på herrens mark

Indlæg af Taarup »

Halløj herinde.
Jeg er i besiddelse af et BAXI Multiheat fyr som på ingen måder opfører sig som det skal.
Det var monteret i huset vi købte for et år siden og har egentligt kørt upåklageligt, dog med et par fejl hist og her.
Fyret har de sidste par dage ikke kunne lave varme nok det var ligesom at der ikke kom varme ud i de fjerneste værelser. I går da jeg kom hjem fra arbejde var det imidlertid slut. Det stod stille, kørte ikke, displayet var sort ingen hyletone eller fejlmeldinger.
Med mine begrænsede evner indenfor teknik gik jeg igang med fejlfinding efter bedste beskub.
Når jeg tager stikket ud et par minutter og efterfølgende sætter det i igen er der 2 scenarier.
-Enten er displayet blinkende og uden mening, der er en vedvarende hyletone ingen reaktion eller funktion i knapperne og ingen liv i fyret.
-Ellers er displayet blinkende og uden mening, et kort bip, ingen reaktion eller funktion i knapperne og fyret blæser derud af og sneglen køre baglæns.
Nu er jeg ikke den store tekniker, men der synes ikke at være nogen man lige kan gøre og utallige google søgninger har indikeret at det er et af printene det er galt med.
Er der nogen der har et bud på hvad det kan være og hvordan jeg kan løse det ?

//Thomas
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 201 gange

Re: Helt på herrens mark

Indlæg af Bigfoot »

lyder som en defekt styring.

Jeg har desværre lige solgt den sidste jeg havde liggende, men jeg ved flere andre rundt om i landet, har nogle liggende.

Hvor er du fra i landet?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 105 gange
Blevet takket: 292 gange

Re: Helt på herrens mark

Indlæg af thy »

Ja lyder som defekt powerprint..
Har låner på Fyn eller hvor langt du gider at køre...
Der plejer at være nogen på Sjælland ved t- mek som også kan reparerer dit print..

thy_@msn.com
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Tilbage til "Baxi Stoker"