Ingen varme i radiator
-
- Stoker XIV
- 12
- Mit fyr: Atmos D14P & A25
- Areal: 146 + 94 kælder Opv.
- Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 3100
- Dagligt forbrug: 12
- Årligt forbrug: 7,5 ton
- Geografisk sted: Hornbæk
- Har takket: 58 gange
- Blevet takket: 39 gange
Re: Ingen varme i radiator
Bare lige en indskydelse. Har du lavet om på rørføring etc. Der kan have sat sig pakgarn elle andet snav i ventilen.
Hilsen Finderup
Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank
Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
-
- Stoker X
- 16
- Mit fyr: 16 kw Scotte
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Dagligt forbrug: ca. 30 kg
- Årligt forbrug: ca. 5 tons
Er prøvet adskillige gangthy skrev:Noget tyder på den ikke slipper inde bag stiften,fjeder den ca 5 mm når stiften trykkes ind...
Bank forsigtig med hammer på fidusen kunne måske få den til at slippe

16Kw Scotte med 6.35 styring
-
- Stoker X
- 16
Mener du stiften inde bag messing nåleventilen, eller stiften i messing "bolten"?thy skrev:fjeder den ca 5 mm når stiften trykkes ind...
Har banket mindst 100 gange.thy skrev:Bank forsigtig med hammer på fidusen kunne måske få den til at slippe
-
- Supporter
- 18
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L
- Areal: 190 +værksted 130
- Brændsel: Estonia
- Fremviser gerne i postnummer: 5560
- Dagligt forbrug: ca 8-30
- Årligt forbrug: ca 5-6
- Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
- Har takket: 105 gange
- Blevet takket: 292 gange
Stiften i bolten...stokernut skrev:Mener du stiften inde bag messing nåleventilen, eller stiften i messing "bolten"?
Har banket mindst 100 gange.
Nu har jeg ikke luret alt du har prøvet...
Har du feks..prøvet at lukke samtlige radiatorer for at se om der så er flow nok til at trække de sidste der driller,vandet snupper jo korteste mest let løbene rute....
Tja... det havde du vist også forsøgt...
Jeg ville nok forsøge at hæve kedeltemp5-10 grader i 24 timer for lige at se hvad det gør...
Ellers må du nok overveje om de 2 ventiler simpelhen skal skiftes...
Hvis du som sidste forsøg går ind bag nåleventilen og piller så vær forberet på det kan blive utæt og derfor skal trykket så lukkes af anlægget hurtig..
PS.. hvor i landet
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
-
- Stoker I
- 9
- Mit fyr: Scotte bs1016 10kw
- Areal: 138
- Brændsel: 8 mm Vida træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4951
- Årligt forbrug: Anslået 4000 kg
- Geografisk sted: Lolland
- Har takket: 1 gang
Hvor højt sidder dine radiatorer og hvor meget tryk har du på dit anlæg ?
Bs1016 10 kW Scotte V7 , Trækstabilisator - Røg temp. - retur temp. - vvb 3vejs prioritering. - kompressor rens - 110L metro kombi.
Opvarmer 138 m2 beboelse fra 1956 - 60m2 gulv varme i stueplan og 2 radiatorer på 1 sal.
1 opstart uge 30 2015
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=1397busadk
Opvarmer 138 m2 beboelse fra 1956 - 60m2 gulv varme i stueplan og 2 radiatorer på 1 sal.
1 opstart uge 30 2015
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=1397busadk
-
- Stoker X
- 16
Er det stiften i messing møtrikken (nåleventilen) eller er det stiften bag ved? Har banket flere hundrede gange.thy skrev:Noget tyder på den ikke slipper inde bag stiften,fjeder den ca 5 mm når stiften trykkes ind...
Bank forsigtig med hammer på fidusen kunne måske få den til at slippe
-
- Stoker XIV
- 12
Jeg havde samme problem med en radiator - det var lige som om ventilen hang selvom stiften kunne rykke sig - bankede og og hoppede uden effekt.
Jeg skruede fuldt op på pumpen og uden at hastighed/effekten løftede sig. den registrerede ikke tryk faldet. Først da jeg åbnede fuldt op for andre radiatorer tæt på gik der gang i pumpen. Da jeg så lukkede ned for de andre radiatorer (og havde den drilske fuldt åbent) kom der tryk nok på varmekredsen til at sæde ventilen løftede sig - nu virker den igen.
Jeg skruede fuldt op på pumpen og uden at hastighed/effekten løftede sig. den registrerede ikke tryk faldet. Først da jeg åbnede fuldt op for andre radiatorer tæt på gik der gang i pumpen. Da jeg så lukkede ned for de andre radiatorer (og havde den drilske fuldt åbent) kom der tryk nok på varmekredsen til at sæde ventilen løftede sig - nu virker den igen.
Hilsen Finderup
-
- Stoker X
- 16
Forstår nok ikke helt det med "gik der fuld gang i pumpen". Kan du uddybe? Jeg har to pumper og dem har jeg haft til at kære på maks i et stykke tid, uden effekt.JFinderup skrev:Jeg havde samme problem med en radiator - det var lige som om ventilen hang selvom stiften kunne rykke sig - bankede og og hoppede uden effekt.
Jeg vil prøve at skrue naboradiatoren op på fuld blus og så lukke den helt ned igen, hvis jeg har forstået dig korrekt?
-
- Stoker XIV
- 12
Mine pumpe stod ikke på konstant men auto - dvs. den går op i omdrejninger når en radiator åbner sin ventil og "kalder" på varme.
Den drilske radiator hos mig er den næstsidste i varmekredsen. Der skulle et godt tryk i kredsen (ved at åbne "nabo" radiatoren på fuld varme) før den drilske åbnede sig - mit gæt var at den hang i ventilsædet.
Hvis dine pumper kører med maks. konstant tryk, tror jeg ikke det vil hjælpe, fordi der burde være tryk nok hos dig.
Men prøv naboradiatoren for at se om der kan komme omløb, og så så luk alle radiatorer undtagen den drilske for at sikre det er kun der det kan komme rundt.
Kører dine pumper på "fast" eller "auto" ?
Den drilske radiator hos mig er den næstsidste i varmekredsen. Der skulle et godt tryk i kredsen (ved at åbne "nabo" radiatoren på fuld varme) før den drilske åbnede sig - mit gæt var at den hang i ventilsædet.
Hvis dine pumper kører med maks. konstant tryk, tror jeg ikke det vil hjælpe, fordi der burde være tryk nok hos dig.
Men prøv naboradiatoren for at se om der kan komme omløb, og så så luk alle radiatorer undtagen den drilske for at sikre det er kun der det kan komme rundt.
Kører dine pumper på "fast" eller "auto" ?
Hilsen Finderup
-
- Stoker X
- 16
Ups havde overset nogle indlæg.
Thy det er i Vendsyssel (Hjørring/Frederikshavn). Du skriver jeg skal overveje at skifte de to ventiler. Går ud fra den ene er "messingbolten" (nåleventilen), men hjælp mig lige her:
Når jeg helt har taget nåleventilen ud og der stadig ikke kommer rigtig varme, så kan det vel ikke være den, der er problemet. Alt andet lige, må det da give fuld gennemløb (med mindre der er noget bagvedliggende som hindre flow????
JFinderup nej jeg har ikke haft gang i det mindste VVS arbejde. Ud over en anden radiator, som drillede på samme måde. Det var også forventet da den ikke blev brugt. Her løste problemet sig ved jeg skruede nåleventilen ud og masserede den bagvedliggende stift.
Den ene pumpe køre auto den anden er ældre. Jeg har haft dem begge på maks. Jeg har også fulgt alle andre råd (fx maks på nabo radiator og pumper på fuld og herefter lukke al varme på nær den defekte). Absolut ingen ændring.
1397busadk trykket er 2. Radiatoren sidder på 1. sal hvor de tre andre virker perfekt.
Thy det er i Vendsyssel (Hjørring/Frederikshavn). Du skriver jeg skal overveje at skifte de to ventiler. Går ud fra den ene er "messingbolten" (nåleventilen), men hjælp mig lige her:
Når jeg helt har taget nåleventilen ud og der stadig ikke kommer rigtig varme, så kan det vel ikke være den, der er problemet. Alt andet lige, må det da give fuld gennemløb (med mindre der er noget bagvedliggende som hindre flow????
JFinderup nej jeg har ikke haft gang i det mindste VVS arbejde. Ud over en anden radiator, som drillede på samme måde. Det var også forventet da den ikke blev brugt. Her løste problemet sig ved jeg skruede nåleventilen ud og masserede den bagvedliggende stift.
Den ene pumpe køre auto den anden er ældre. Jeg har haft dem begge på maks. Jeg har også fulgt alle andre råd (fx maks på nabo radiator og pumper på fuld og herefter lukke al varme på nær den defekte). Absolut ingen ændring.
1397busadk trykket er 2. Radiatoren sidder på 1. sal hvor de tre andre virker perfekt.