hjælp til valg af pillefyr og varmtvandsbeholder
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig

-
- Stoker XVIII
- 15
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Re: hjælp til valg af pillefyr og varmtvandsbeholder
Den samme mening som du vil få ved at søge lidt her på forum. Der er rigtigt mange brugere af dette fyr. Og langt de fleste er så vidt vides rigtigt tilfreds..
-
- Stoker III
- 8
- Mit fyr: BS1016mini
- Areal: 181
- Brændsel: Agrol træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9632
- Geografisk sted: Møldrup
- Har takket: 20 gange
- Blevet takket: 3 gange
download/file.php?mode=view&id=14142
har sådan en gammel varmtvandsbeholder her, kan den kobles til pillefyret ?
har sådan en gammel varmtvandsbeholder her, kan den kobles til pillefyret ?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Jeg har nu i fem år haft en Scotte med Blackstar kedel og er ganske tilfreds. De nyere modeller skulle være bedre med en tættere kedel og en avancerede styring som kan en helt masse - hvis man er til det.PETERKNUDSEN1767 skrev:har siddet og læst lidt og syntes at rigtig rigtig mange syntes rigtig godt om Blackstar/woody pillefyr 10KW, hvad er jeres mening om dette fyr
Deres Semi rens vækker ikke begejstring ved mange, dog er der nogle der er tilfreds med det.
Ekstern snegl er der også mange delte meninger om. Nogle mener ikke den er effektiv nok og er følsom over for smuld. Andre oplever aldrig problemer.
Jeg ville vælge en med udvendig magasin, men det er jo en smagssag og har også lidt at gøre med hvor fyret skal stå.
Man bør altid have en el tænder samt lys føler i reserve da det er normale sliddele.
Min erfaring med fyret er at det er et fyr som bare gør det det skal. Laver noget varme uden at brokke sig.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
I den prisklasse er det efter min mening det bedste fyr, og markant bedre end biomax. Jeg har haft mit siden 2006. og er glad for det. Eltændere skal skiftes løbende (100 kr) De keramiske tændere holder bedre (300 kr).
Snegl er som alle flexsnegle lidt følsom over for smuld, og uens piller, der kan få snegl til at dossere uens. Hvilket betyder at man kan opleve at skulle justere lidt på fyret ved pilleskift.
Men dybest set, så får man probelm fri varme, hvis man køber en scotte. (og har en eltænder liggende i reserve)
Hvis i køber et dyrere fyr, som f.eks. MGM, så har den en fast snegl, der mere eller mindre altid giver det samme, så her skal ikke justeres på brænderen(i hvertfald ikke i samme omfang). En eltænder der holder meget længe (men larmer)
Og der er mindre rengøring og svineri.
Tilgændgæld har den et lille magasin, og en mindre avanceret styring end scotten.
RTB er scottens storebror. Den har samme styring og brænder som scotten. Men har iltstyring, og automatisk rensning, så der er mindre rengøring og justering end med scotten.
Ved at købe et fyr til 30.000 i stedet for 20.000, får man lidt mindre tilsyn, rengøring og justering. Men det er ikke mere end en halv time om ugen man spare. Når man først har fået justeret sit fyr.
Snegl er som alle flexsnegle lidt følsom over for smuld, og uens piller, der kan få snegl til at dossere uens. Hvilket betyder at man kan opleve at skulle justere lidt på fyret ved pilleskift.
Men dybest set, så får man probelm fri varme, hvis man køber en scotte. (og har en eltænder liggende i reserve)
Hvis i køber et dyrere fyr, som f.eks. MGM, så har den en fast snegl, der mere eller mindre altid giver det samme, så her skal ikke justeres på brænderen(i hvertfald ikke i samme omfang). En eltænder der holder meget længe (men larmer)
Og der er mindre rengøring og svineri.
Tilgændgæld har den et lille magasin, og en mindre avanceret styring end scotten.
RTB er scottens storebror. Den har samme styring og brænder som scotten. Men har iltstyring, og automatisk rensning, så der er mindre rengøring og justering end med scotten.
Ved at købe et fyr til 30.000 i stedet for 20.000, får man lidt mindre tilsyn, rengøring og justering. Men det er ikke mere end en halv time om ugen man spare. Når man først har fået justeret sit fyr.
Hejsa,
Se det her komplette sæt, har været monteret i 3mdr.
Se fra hvilken gruppe på Facebook øverst på det ene billede
Han er tidligere montør hos Hedestoker.dk og er nu startet selvstændig
For mig, så ligner det den nye forbedrede mini silo
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Stoker III
- 8
Hvor stor en varmtvandsbeholder vil i anbefale 2 voksne og en på 6 år er godt kan lide lange bade
Den 160L som følger med det sæt vil være fin til jer, om vinteren har vi 180-200L som varmes op af fyret ud af vores 500L beholder
Jeg ved ikke om Søren er til at handle med, men prøv at få en Co2 realisering beregning fra jeres energiseæskab, mit bud er, at I får mellem 7-10000kr, så tror jeg ikke du få noget så tæt på dit budget inkl alt
Jeg ved ikke om Søren er til at handle med, men prøv at få en Co2 realisering beregning fra jeres energiseæskab, mit bud er, at I får mellem 7-10000kr, så tror jeg ikke du få noget så tæt på dit budget inkl alt
-
- Stoker XIX
- 14
Det er da ikke noget specielt godt tilbud på et brugt anlæg, med begrænset garanti.dannidines skrev:Hejsa,
Screenshot_20161229-094924.png
Screenshot_20161229-094901.png
En scotte kan vel fåes til 17.000-20.000 inkl. energitilskud
http://andresens-bioenergi.dk/produkter ... -det-selv/
https://www.hedestoker.dk/pillefyr-scot ... _mini.html
En vvb på 100 l med elpatron koster vel 5 kilo.
Så er der en cirkulationspumpe til en tusse, en vv prioitering, shunt, + div rør til 2 K
Så er man på 26.000, og har fået et nyt anlæg med fuld garenti
-
- Stoker XIX
- 14
Vi har en 200 l solvarmebeholder. I den er det kun ca 60 l der holdes varme, når solen ikke skinner. Det er lige i underkanten til 3 voksne, og 2 børn, hvis alle skal i bad lige efter hindanden. Men jeg tror at 100 l er fint, hvis der kun er tale om lange brusebadePETERKNUDSEN1767 skrev:Hvor stor en varmtvandsbeholder vil i anbefale 2 voksne og en på 6 år er godt kan lide lange bade
-
- Stoker III
- 8
Danni, vil du mene at vi kan få mellem 7 og 19 tusind i tilskud og får man også tilskud hvis man køber privat