mon ikke du har en fiber, som kun tildeler 1 ip til 1 intern maskine.bennylar skrev:nej havde mit kamera med derude.. bare på hans net.. men der står samme ip på hans og mine kameraer.. 192.168.1.10 står på alle kameraer..
jeg har kun den boks hvor fiberen går ind i, .. har så absolut over hele hovedet slet ingen ingen forstand på de ting.. men ifølge ham v stofa er der flere bruger til samme IP adresse og derfor det kan blive svært..
han ville gerne ha jeg ringer mandag og snakker med deres teknikere da de har mere styr på det og ved hvad er kræves, ja han var da ærlig..![]()
har lige snakket med en fætter der er it mand, så ser lige hvad han siger mandag..
Mange har her, sat en router på efter fiberboks, som så fordeler adgang til de mange enheder man har, og benytter et internt netværk.
Det kan også ske at din fiber udbyder allerede tilbyder dig dette men du skal bruge en anden port på fiber boks (som nok har flere porte til rj45 stik), så vil de andre porte bruge interne ip adresser som hos din ven.