Luft vand varmepumpe.

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
pendec

Re: Luft vand varmepumpe.

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: 21 dec 2018 21:55 Hver gang jeg laver et opslag til tråde, er der mindst 100 der kigger.
Det er ikke helt sandheden, der er så mange robotter derude, google, bing osv.. som kigger på siden flere gange, så så du logfilen på siden her, så er det altså bare bots som kigger på nyt på siden, ikke brugere, som det kunne se ud som.

Har selv kørt webservices og set aktiviteten.

Se online brugere på forsiden af forum :
Tilmeldte online:
AdsBot [Google], Bing [Bot], Google, Google Adsense, Google Feedfetcher, Google Search Appliance,

De brugere kommer her oftere end du tror :) og hopper ind i tråde for at hente opdateringer, brugere er det ikke.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Indlæg af Troldmand. »

pendec skrev: 21 dec 2018 22:35 Det er ikke helt sandheden, der er så mange robotter derude, google, bing osv.. som kigger på siden flere gange, så så du logfilen på siden her, så er det altså bare bots som kigger på nyt på siden, ikke brugere, som det kunne se ud som.

Har selv kørt webservices og set aktiviteten.

Se online brugere på forsiden af forum :
Tilmeldte online:
AdsBot [Google], Bing [Bot], Google, Google Adsense, Google Feedfetcher, Google Search Appliance,

De brugere kommer her oftere end du tror :) og hopper ind i tråde for at hente opdateringer, brugere er det ikke.
Ok. Alt det der, er jeg ikke inde i.
Jeg kan se, der er rigtig mange der klikker ind på min dropbox og kigger. Om de er det ene eller det andet, er sådan set ligegyldigt.
Budskabet fra mig er udelukkende at gøre opmærksom på v-pumpens forbrug af strøm over tid, og om den kan hamle op med andre varmekilder herunder piller.
Jeg fortsætter med dropbox link til foråret, til hvor vi normalt lukker ned for varmen. Hvad resultatet bliver, ved jeg ikke selv.
Men for andre, der tænker i varmepumpe retning, vil det være nyttig information, at kunne følge en varmepumpe på tættestes hold.
Hvor andre steder på nette findes der samme information?
pendec

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: 21 dec 2018 22:53 Hvor andre steder på nette findes der samme information?
Prøv at checke heatpump.dk , så kan du måske dele erfaringer med ligesindet der :)
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange

Indlæg af lamborg »

Hvorfor har du så frygtelig travlt med at folk skal købe varmepumpe .
Og grunden til at folk lige kikker er for at se om der var en interresant oplysning men det er desværre aldrig tilfældet. Men uha da jeg skal da nok stoppe med at kikke .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
17
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 304 gange
Blevet takket: 397 gange

Indlæg af pelle »

Jeg syntes det er en fin og positiv tråd. Skønt at læse om gode erfaringer :great:
Jeg har altid været af den mening, at har man noget der er godt, så må man gerne fortælle andre om det. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Indlæg af Troldmand. »

pelle skrev: 22 dec 2018 18:14 Jeg syntes det er en fin og positiv tråd. Skønt at læse om gode erfaringer :great:
Jeg har altid været af den mening, at har man noget der er godt, så må man gerne fortælle andre om det. :)
Tak Pelle :great:

I går ca. samme tid, var der 1690 der havde besøgt tråden. I dag 19:20 er seertallet oppe på 1854. Tolker det som der er en vis interesse, for at følge varmepumpen på tættest hold!
pendec

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: 22 dec 2018 19:19 Tak Pelle :great:

I går ca. samme tid, var der 1690 der havde besøgt tråden. I dag 19:20 er seertallet oppe på 1854. Tolker det som der er en vis interesse, for at følge varmepumpen på tættest hold!
150 er robot besøg fra Bing og Google, så jo interessen er der, men de køber ikke Varmepumper :)

Ulrik kan bekræfte eller igen, kig på forsiden af forum, de er her konstant.

Du kan også selv teste, at besøg er ikke unikke per bruger men at en side besøges, og robotterne er vilde!
Tråden er 9 sider, så robotterne kigger på 9 sider hver gang , så matematikken er 9*Bing per gang, det er mange.

(Tromas Larsen har en tråd om perfektvarme.dk, der er allerede 500 visninger, tror du selv folk synes det er spændende men der er 5 sider indlæg så tælleren flyver hurtigt op, og din tråd er jo ældre)
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
17
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 304 gange
Blevet takket: 397 gange

Indlæg af pelle »

Troldmand. skrev: 22 dec 2018 19:19 Tak Pelle :great:

Det er helt sikkert der er mange der kikker med. :great: Jeg ved bare når jeg googler noget jeg er i tvivl om på min kedel og nogle af svarene dukker op fra det her forum. Ja, så kan jeg læse noget jeg selv har skrevet for længst, som jeg har glemt icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 22 dec 2018 19:26 150 er robot besøg fra Bing og Google, så jo interessen er der, men de køber ikke Varmepumper :)

Ulrik kan bekræfte eller igen, kig på forsiden af forum, de er her konstant.

Du kan også selv teste, at besøg er ikke unikke per bruger men at en side besøges, og robotterne er vilde!
Tråden er 9 sider, så robotterne kigger på 9 sider hver gang , så matematikken er 9*Bing per gang, det er mange.

(Tromas Larsen har en tråd om perfektvarme.dk, der er allerede 500 visninger, tror du selv folk synes det er spændende men der er 5 sider indlæg så tælleren flyver hurtigt op, og din tråd er jo ældre)
Man har en vis forpligtelse i at følge lidt med i hvad der sker herinde som Redaktør - Så mange af "klikkene" er mine :wink: - Og jeg skal ikke have en varmepumpe......
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 22 dec 2018 19:44 Man har en vis forpligtelse i at følge lidt med i hvad der sker herinde som Redaktør - Så mange af "klikkene" er mine :wink: - Og jeg skal ikke have en varmepumpe......
hehe, klart , jeg bidrager da også, bare det at jeg retter indlæg koster også besøg :) Men pointen er at der ryger en del på robotter, så der er besøg men man skal tage det sådan lidt roligt, hvis man ikke ved mere, så er det jo snyd men sådan er det med hele siden, Thomas synes nok også hans mange besøg er mærkelig når ingen svarer ham på hans problemer :) Og det er også et problem som nye bruger reagerer på, og synes er mærkelig at flere læser tråden men ingen svarer. osv..osv.. men jo, der er nok en del unikke brugere men 100+ , nej, desværre.

Tilbage til "Varmepumper"