Luft vand varmepumpe.

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
skrot1

Re: Luft vand varmepumpe.

Indlæg af skrot1 »

Troldmand. skrev: 23 dec 2018 17:28 Aalborg tager teten, når det gælder vedvarende energi.

Mon ikke os ved Aalborg, er sikret billig strøm et stykke ud i fremtiden.

https://www.aalborg.dk/nyheder/alle-nyh ... ordjylland
Hvorfor det? Der er da ikke lokale priser på el, og afgiften, som er langt det meste af den samlede pris, den er jo ens i hele kongeriget:) hvis det var sådan tingene hang sammen, så ville os der bor i Ringkøbing/Skjern kommune også ha billig strøm, men sådan ligger landet jo ikke. Herude er der vindmøller overalt. Så ved ikke lige hvor du vil hen med dit indlæg:)
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Indlæg af Troldmand. »

For hvem interesseret er buffer / akku tanken monteret som i linket på V-pumpen!
Prioriteringen er så varmt vand som muligt direkte fra V-pumpen.

https://www.dropbox.com/s/ox1wvdulss829 ... 8.jpg?dl=0
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
10
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Indlæg af bennylar »

Dunas skrev: 23 dec 2018 14:19 Min Woody pladejernskedel er over 8 år, den fejler ingenting. Den skal heller ikke skiftes om 2 år.
Sådan noget vrøvl, at pladejernskedel kun har en levetid på 8-10 år, stop nu med det sludder.
Ja, der følge lidt ekstra arbejde med et pillefyr. Mit fyr bliver renset 4 gange om året, tager lidt over en time pr. gang.
Kan ikke se det skulle være et problem, og bruge 5-6 timer samlet på et træpille fyr i løbet af et helt år. Det overlever man.
Jeg kan så glæder mig over, at min investering på træpille fyr har kostet knap 30.000 kr. Ikke 100.000 kr. på varmepumpe
ja min DOR kedel er efterhånden 14 år og 3 måneder... havde lidt overflade rust efter en defekt shunt, det fik en gang Fertan og så var det væk og det kommer ikke igen... burde det i hvert fald ikke... :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

I ved så meget.

Julehygge.

Hvem kommer først med rigtig forklaring på, hvordan en varmepumpe henter varme ud af -15 grader frost!
Brugeravatar
no100
Stoker V
Stoker V
15
Mit fyr: 13 kw. scotte jordvarmepumbe
Areal: 150
Brændsel: el.
Årligt forbrug: ca. 7000kwh 3,5 cop
Geografisk sted: lolland falster
Blevet takket: 6 gange

Indlæg af no100 »

hej
0.grader Celsius er ikke absolut 0 punget, der er 0 grader kelvin :great: 0.K (absolutte zero) = - 273.15 Celsius
god jul
no100 :D
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

no100 skrev: 23 dec 2018 22:17 hej
0.grader Celsius er ikke absolut 0 punget, der er 0 grader kelvin :great: 0.K (absolutte zero) = - 273.15 Celsius
god jul
Tak for forslag. Men det er ikke forklaringen :great:
pendec

Indlæg af pendec »

no100 skrev: 23 dec 2018 22:17 hej
god jul
Du ser ud til at have ret :)

Air contains energy at any temperature above Zero Degrees Kelvin (-273.15 Degrees C or -459.67 F) this means that there is energy in -30 C air and there is 60 degree more energy in +30 energy. From a percentage stand point we could say there is about 22% more energy in +30 degree air versus -30 degree air compared to absolute 0. Harvesting the energy in this colder air is done the exact same way we harvest heat in any other heat pump such as our geothermal heat pumps, through the refrigeration cycle. Freon is a gas that changes state at -29 C at 1 ATM.

Brug google translate, hvis nødvendigt men det er da forklaringen som søges
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

pendec skrev: 23 dec 2018 22:43 Du ser ud til at have ret :)

Air contains energy at any temperature above Zero Degrees Kelvin (-273.15 Degrees C or -459.67 F) this means that there is energy in -30 C air and there is 60 degree more energy in +30 energy. From a percentage stand point we could say there is about 22% more energy in +30 degree air versus -30 degree air compared to absolute 0. Harvesting the energy in this colder air is done the exact same way we harvest heat in any other heat pump such as our geothermal heat pumps, through the refrigeration cycle. Freon is a gas that changes state at -29 C at 1 ATM.

Brug google translate, hvis nødvendigt men det er da forklaringen som søges
Giv mig nu den rigtige forklaring i stedet for udeoms snak!
Giv mig rigtig forklaring på hvorfor lige en varmepumpe kan hente varme ud af - grader.
pendec

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: 23 dec 2018 22:49 Giv mig nu den rigtige forklaring i stedet for udeoms snak!
Giv mig rigtig forklaring på hvorfor lige en varmepumpe kan hente varme ud af - grader.
Som engelsk forklaring angiver, energi er i kulde, og ved grader under 0 celcius, resten tror jeg ikke du fatter alligevel.
skrot1

Indlæg af skrot1 »

pendec skrev: 23 dec 2018 22:56 Som engelsk forklaring angiver, energi er i kulde, og ved grader under 0 celcius, resten tror jeg ikke du fatter alligevel.
Der skal ikke meget til at hidse Trolderik op i uanede højder. Jeg får billeder på nethinden af et barn der stamper i jorden:) sgu da også træls alle ikke er enige med en! :))

Tilbage til "Varmepumper"