pelle skrev: 25 dec 2018 17:10
jeg må sige jeg har det sådan her: Stikker man næsen for langt frem må man også være klar til at tage imod det der kommer retur og hvis man havde forventet der ikke vil komme noget retur når man agerer som troldmand her i tråden så er man vist rimlig optimistisk.
Og at nogen så føler sig krænket over den sætning hvor herre til hest!
Jeg forstår ikke hvad du mener ?. Stikke næsen for langt frem ? Har man noget der er godt må man da gerne skrive om det. Gider ikke det jantelov.
Og ja "Hvor herre til hest i lange underskørter " Det er i den grad krænkende at skrive på den måde.
[/quote]
Jamen lille pusse nusser da du må godt nok have det svært i livet så..
Der er godtnok langt mellem saglig diskussion i den tråd her efterhånden... Der går godtnok børnehave i den... Førhen ville flere brugere allerede være smidt ud af forum, men tiderne har tydeligvis ændret sig... Vi må nok bare erkende at Stokerpro ikke længere er et sted hvor man hygger sig og deler erfaringer og hjælp...
Kære venner.
Stod vi ansigt til ansigt, ville mange af de hadske bemærkninger slet ikke kommet på tale.
Det er så nemt på nettet bare give den fuld gas i ordvalg.
Igen. Tråden er ikke oprette for at nedsætte pillefyr - tværtimod. Tråden er oprette for dem, der som jeg, gerne ville prøve noget andet end træpiller.
Er der plads til det? Ja forhåbentligt.
For mig, må der gerne stilles kritiske skarpe spørgsmål. Grænsen er dog lige der, at hvor og hvis ikke man kan klare sig i god og ordentlig tale / skrift, så skiftes der til at blive personlig.
Jeg har deltaget i lokalpolitik både på skrift og tale i over 30 år. Om nogen, ved jeg hvor grænsen går for god opførsel.
Ingen opnår noget ved at blive personlig. Så derfor, kom tilbage på sporet og deltag positivt i diskussionen - hvordan klarer en nyeste model varmepumpe sig i en fugtig kold dansk vinter.
pelle skrev: 25 dec 2018 14:57
Prøv at læs den sætning du skrev forleden og forestil dig nogen skrev sådan til dig. Ville det ikke gøre dig ked af det ? Jeg syntes sådan en kommentar er meget nedladende og sårende.
Og jeg synes du er nedladende nu, du synes bare ikke selv at ville forstå det... Så det er en ommer.
Godmorgen.
Ikke fordi jeg gider blande mig i "koret" men troldmand helt ærligt ,læser du ikke hvad du skriver ??? Du hidser jo konstant folk op enten med fuldstændige ligegyldige kommentar eller sætter dig op på en pedestal og kan ikke høre hvad andre skriver + den lille stik pille med hele tiden at sammenligne med pille fyr og hvor fantastisk en VP er samtidig med at du skriver at det er uden betydning og det fakta at alle andre skriver at de spare piller i stor stil i øjeblikket går fuldstændig forbi dig . Passer godt nok men at du har blandet dig i lokal politik . Det handler også om ens egen måde at komminukere på.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Nu kommer han fra pillefyr og har dermed et grundlag for at sammenligne. Det samme gør jeg. Men en del her går jo direkte efter personen.
Vi sparer alle lige i tiden også dem med piller. En kammerat har haft samme forbrug i piller som jeg og derfor sammenligner vi forbruget. Han har brugt mere end jeg og det er noget i stil med ca 1/2 tons piller.
Til sommer hopper han over på varmepumpe, da fyret er ved at være slidt.
kreller skrev: 26 dec 2018 10:14
Nu kommer han fra pillefyr og har dermed et grundlag for at sammenligne. Det samme gør jeg. Men en del her går jo direkte efter personen.
Vi sparer alle lige i tiden også dem med piller. En kammerat har haft samme forbrug i piller som jeg og derfor sammenligner vi forbruget. Han har brugt mere end jeg og det er noget i stil med ca 1/2 tons piller.
Mulig vis kan han sammenligne med hans eget gamle udbrændte pillefyr og det er også helt fint for mig men problemet er han snakker geneneralt om alle pillefyr er noget lort der konstateres frks. at antallet af indlæg på dette forum er ligmed at der kun er problemer med pillefyr.
For mig er det da fint i spare penge med en varmepumpe jeg har også selv overvejer og undersøgt om det var noget vi skulle have for 5 år siden men prisen for anskaffelse og montering var det dobbelte i forhold til pillefyr så lad os bare sammenligne men lad os vente 15 år når både pillefyret og vp skal udskiftes så skal du se løjer jeg tænker at et pillefyr og vp stadig koster det samme altsår dobbelt op på anskaffelse og montering hvor din besparelse så henne?
Da vi anskaffede os et pillefyr kom vi fra olie og brugte mellem 24-26.000 (jfr tidligere ejer) nu med pillefyr bruger vi mellem 5-6 ton og vi har yderligere lagt 40 m2 bolig til siden ejendommen blev opvarmet med olie vores tilbagebetaling var omkring 3-4 år hvad er jeres besparelse kontra investering og hvad er tilbage betalings perioden i kr. og øre ?
Som jeg har nævnt tidligere stikker man næsen frem må man forvente at få svar på tiltale og jeg tror aldrig der bliver enighed om denne sag.
Nu har jeg ikke nævnt at jeg tror min investering tjener sig selv ind. Det vil tage lang tid. Har heller ikke nævnt at jeg har skiftet for at spare penge.
Min beslutning om at skifte til varmepumpe og dermed bruge 100000kr på det, er alene for at slippe for bøvlet og skåne ryggen. At det så er lidt billigere end pillerne, hjælper med at tjene lidt hjem på investeringen.
Da vi købte ejendommen var der oliefyr med et forbrug på 26000kr. Monterede et pillefyr inden vi flyttede ind og var glad de første par år, indtil det begyndte at hænge mig ud af halsen.
Dem der sparer mest med en varmepumpe er dem med gulvvarme over hele huset, hvor fremløbet kan klare sig med 35gr.
kreller skrev: 26 dec 2018 10:55
Nu har jeg ikke nævnt at jeg tror min investering tjener sig selv ind. Det vil tage lang tid. Har heller ikke nævnt at jeg har skiftet for at spare penge.
Min beslutning om at skifte til varmepumpe og dermed bruge 100000kr på det, er alene for at slippe for bøvlet og skåne ryggen. At det så er lidt billigere end pillerne, hjælper med at tjene lidt hjem på investeringen.
Da vi købte ejendommen var der oliefyr med et forbrug på 26000kr. Monterede et pillefyr inden vi flyttede ind og var glad de første par år, indtil det begyndte at hænge mig ud af halsen.
Dem der sparer mest med en varmepumpe er dem med gulvvarme over hele huset, hvor fremløbet kan klare sig med 35gr.
Det er dig der nævner noget et grundlag for at sammenligne et gammelt udtjent pillefyr med en ny varmepumpe ? Hele min pointe er samelinnings grundlaget for alt hvad der bliver ævlet om i denne tråd man sammenligner et gammelt fyr med en ny varmepumpe, man sammenligner træpiller med strøm, man sammenligner en reduceret strømpris med træpiller kom nu ind i kampen og regn det om til kr og øre ovenstående vil svare til at sammenligne en gammel varme pumpe med en rigtig lav scop med et nyt pillefyr.
Jeg spørger igen etablering af en varmepumpe koster op mod 100.000 etablering af et pillefyr koster op mod 50.000 besparelsen er måske som du selv nævner 1000 kr. pr år måske 2000 ? i det lange løb hvor er besparelsen ved varmepumpen ? er det det arbejde der er med pillerne nu der regnes som besparelse?
thermik skrev: 26 dec 2018 10:37
Mulig vis kan han sammenligne med hans eget gamle udbrændte pillefyr og det er også helt fint for mig men problemet er han snakker geneneralt om alle pillefyr er noget lort der konstateres frks. at antallet af indlæg på dette forum er ligmed at der kun er problemer med pillefyr.
For mig er det da fint i spare penge med en varmepumpe jeg har også selv overvejer og undersøgt om det var noget vi skulle have for 5 år siden men prisen for anskaffelse og montering var det dobbelte i forhold til pillefyr så lad os bare sammenligne men lad os vente 15 år når både pillefyret og vp skal udskiftes så skal du se løjer jeg tænker at et pillefyr og vp stadig koster det samme altsår dobbelt op på anskaffelse og montering hvor din besparelse så henne?
Da vi anskaffede os et pillefyr kom vi fra olie og brugte mellem 24-26.000 (jfr tidligere ejer) nu med pillefyr bruger vi mellem 5-6 ton og vi har yderligere lagt 40 m2 bolig til siden ejendommen blev opvarmet med olie vores tilbagebetaling var omkring 3-4 år hvad er jeres besparelse kontra investering og hvad er tilbage betalings perioden i kr. og øre ?
Som jeg har nævnt tidligere stikker man næsen frem må man forvente at få svar på tiltale og jeg tror aldrig der bliver enighed om denne sag.
Hej.
Vil du citere mig, så gør det gerne korrekt.
Citat " problemet er han snakker geneneralt om alle pillefyr er noget lort "
Find gerne det eksempel, hvor jeg skriver alle pillefyr er noget lort!
Til orientering, så har jeg gjort stor umage for ikke at blande andres form for opvarmning ind i hvad min installation formår!
På intet tidspunk, har jeg sammenlignet mit med andres!