God weekend

Gas nu ikke for meget op - De Rover har en tendens til at smide sig på siden har jeg læst for nyligtcalle skrev: 19 jan 2019 10:24 Hvad der er godt for miljøet er skidt for vejret. Derfor gasser jeg altid Roveren godt op, når jeg holder for rødt, så vi kan få noget sol og sommer. Man skal tænke sig om i stedet for alt det miljøhysteri
God weekend![]()
Min pointe er at 42% af el produktionen foregår på et kraftværk, der ca. smider halvdelen energien væk.no100 skrev: 18 jan 2019 19:41 Der er kuldstof afbrænding der ikke er beskattet og EL med ekstra afgifter i Danmark dette er urimeligt
Det danske samfund koster penge at drive og det skal alle være med til . Den er sådan set ikke længere.
Jeg er glad for at du er og jeg er enig, så må vi bare håbe at politikerne også kan se problemet.![]()
unuanceret, og ensidig fremstilling du kommer med.
Skal vi gå tallene efter
Ifølge den sidste opgørelse fra Energinets miljødeklaration. 2017
Kul og brunkul 17 % naturgas 7 % affald 4 % olie 1 % ========= 29 %
Vind 40% vand 12 % sol 2 % ============================ = 54 %
Så er det spænde hvor vil du placerer biomasse =========14 %
Lige neget hvad du vælger, er de 54 % uden udledning af nogle miljø skadelig stoffer under drift.
Kan man kalde det unuanceret og ensidig fremstilling?
no100.![]()
Yderst intressant læsning.triumph skrev: 19 jan 2019 11:11 Min pointe er at 42% af el produktionen foregår på et kraftværk, der ca. smider halvdelen energien væk.
24% af elproduktionen sker ved afbrænding af kul og gas, 14 % ved afbrænding af biobrændsel.
Biobrændsel er heller ikke miljøneutralt. osv - osv - osv
Dette er en sjov størrelse. Jeg læste på nogle af de fine skemaer i henviste til hvor en del af den grønne strøm i danmark var solgt som grøn strøm i udlandet og derfor ikke blev bogført som grøn strøm i danmark.no100 skrev: 21 jan 2019 15:34
21/1/2019
Et kraftvarmeværk udnytter over 90 % af energien. Kun 10 % udnyttes ikke. Kraftvarmeproduktion er derfor godt for miljøet.
no100 skrev: 21 jan 2019 15:34![]()
Pas på med historiske tal
http://www.fjernvarmeskolen.dk/Opg-5--- ... x?layout=3
52 % af fjernvarmen bliver i dag produceret på kraftvarmeværker. 28 % kommer fra varmeværker og 20 % fra overskudsvarme fra industrien.
Et kraftværk udnytter kun ca. 40 % af energien i brændslerne. Ca. 10 % forsvinder ud gennem skorstenen, og næsten 50 % forsvinder ud med kølevandet.
21/1/2019
Et kraftvarmeværk udnytter over 90 % af energien. Kun 10 % udnyttes ikke. Kraftvarmeproduktion er derfor godt for miljøet.
no100.![]()