Det er jo en metafor det med troldmands kone uden tøj. Han fortæller jo blot det er noget der virker. Det, naturligvis, med et glimt i øjet.
Jeg har været sammen med Troldmand flere gange. Jeg tror aldrig jeg har mødt et venligere menneske end ham. Troldmand og Ernst Drastrup har virkelig hjulpet mig med gode råd til varmeanlægget jeg har. Det er jeg dem oprigtig taknemlig for.
Det gør ondt på mig nogle er så meget efter ham. Det fortjener han ikke. Troldmand er go nok.
Hvor ville jeg dog ønske tonen og det hele herinde blev ført i en mere positiv ånd. Og gerne med en god gang humor oveni.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Tak for de flotte ord Pelle.
Giver dig ret. Engang var stokerpro noget helt andet end i dag. Dengang for år tilbage, var vi alle èn stor samlet flok, der hyggede os med alle vores projekter. Du lavede kæmpe solvarme anlæg af øldåser. Jeg skaffede stencilplader i dynger. Du lavede røgkøler. Har du stadig den?
Jeg lavede solvarme på drejesokkel, der drejede efter solen i løbet af dagen. Der blev lavet pillebrænder, der aldrig skulle renses. Forøvrigt den, der måtte lade livet, på grund af varmepumpen. Til din orientering, så kørte den +10 år uden nogensinde at have været blevet renset. Trods den nu er gået på pension, gemmer jeg den.
Og så til de hårde ord.
Stokerpro styres i dag af ganske få med hård hånd. For mig - er det som, det er min skyld, der er kommet varmepumper til for at udfase pillefyrene.
For at fuldføre missionen, sider man og finder gamle indlæg frem, som er ment som en skæv udruget griner. Regne og skrive bliver jeg også bebrejdet for ikke at kunne. Til orientering, så har jeg en højere AUC eksamen i fysik og kemi. Dermed ikke sagt, at der ikke kan komme regne og kommafejl.
Al den uro her i tråden, har betydet, at så godt som al fornuftig snak ang. varmepumpe er flyttet over i privarbesked. Henholdsvis her og på youtube.
Venner, skulle vi ikke prøve og samles, om hvad fremtiden byder os. Varmepumpen er ikke min opfindelse. Hvad jeg viser her, af direkte link til min varmepumpes logger er hvad en nudags varmepumpe formår.
Man er altid velkommen til at spørge over privat besked. Ligeledes er der altid kaffe på kanden, hvis nogen vil kigge.
God aften til alle.
pelle skrev: 26 jan 2019 18:55
Det er jo en metafor det med troldmands kone uden tøj. Han fortæller jo blot det er noget der virker. Det, naturligvis, med et glimt i øjet.
Jeg har været sammen med Troldmand flere gange. Jeg tror aldrig jeg har mødt et venligere menneske end ham. Troldmand og Ernst Drastrup har virkelig hjulpet mig med gode råd til varmeanlægget jeg har. Det er jeg dem oprigtig taknemlig for.
Det gør ondt på mig nogle er så meget efter ham. Det fortjener han ikke. Troldmand er go nok.
Hvor ville jeg dog ønske tonen og det hele herinde blev ført i en mere positiv ånd. Og gerne med en god gang humor oveni.
Hvordan tror du at fænomenet "trolls" er opstået. Så snart at det foregår bag en skærm, så bliver folk bare så ... små, usympatiske. Selv de bedste mennesker bliver jagtet, bare jagten kan skabe en følelse af magt, fællesskab eller "jeg skal lære dig skal jeg"...
Må vi alle snart lære at behandle vores medmennesker med empati, forståelse og sympati
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !
Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
Troldmand. skrev: 26 jan 2019 21:29
Og så til de hårde ord.
Stokerpro styres i dag af ganske få med hård hånd.
Syntes du virkelig det ?
Med godt og vel 20.000 brugere herinde er der faktisk ikke meget at pege finger af.
Der hvor vi Redaktører faktisk har mest at lave er at smide "spammer" på porten men skægt nok er der dukket en del uro op efter du er begyndt at deltage i debatten herinde igen efter du forsvandt i februar 2012.
For øvrigt var "Gamle dage" ikke bare fryd og gammen herinde og det ved du vist godt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Ja Lintz. Det mener jeg.
I dag er der ikke 20000 brugere. Der er faktisk kun ganske få, i forhold til den gang.
At der er blevet uro, efter jeg er dukket op. Det ved du bedst selv hvorfor. Varmepumpe debatten er så ildesete, som noget kan være, det trods forum giver mulighed for varmepumpe snak.
På ingen måde, er jeg ude på at udfordre nogen. Vil blot give information om hvad nye varmepumper kan. Er der noget forkert i det?
Problemet er, at ganske få, føler det som en personlig udfordring, som for alt i verden skal bekæmpes. Og hvad gøres der for at komme det til livs?
Lintz som administrator tager du selv holdning. Burde du så ikke være neutral i stokerpros interesser og gå ud og sige. Venner vi er på vej mod nye tider? Lyt nu lige en gang. Gik du ind og satte hælene i, ville den uro du observere ikke forekomme. Du acceptere, nogle få får lang line, medens jeg skal holdes i kort.
Alt selvfølgeligt venligt ment.
Senest rettet af Troldmand. 26 jan 2019 23:08, rettet i alt 1 gang.
jamen man kan da kun grine hr troll når du gang på gang slynger påstande ud som du ingen belæg har for .
"der er kommet varmepumper til for at udfase pillefyr .???? har du da ingen ide om VP er ikke en ny opfindelse
"Varmepumpen kan nøjes med 35 gr fordi hele radiatoren bliver varm " Sludder du har en grad i fysik og kemi så ved du da godt det ikke passer .
" Jeg har kun en udedel på VP og næste gang har du ikke noget stående ude. Nej du har bygget et skur til den men det er da stadigvæk ude.
og den med konen har Pendec jo vist dig .
Jeg kan godt se at flyball skyder til andre at vi er troll men det er vist ikke rigtigt . Du har benyttet enhverv lejlighed til at pille alle som måske dristede sig til at stille spørgsmål ved om nu også en VP kunne bruges til alle hustyper godt og grundigt ned på en nedladende og overbærende måde .
Så påtag du dig bare offer rollen selvom du selv har fremprovokeret situation.
Det er jo helt klart samfundets skyld.
Og lintz har da vel lov til at have en holdning du har jo lige skudt på ham skulle han så bare lægge sig ned .. Er du i famile med Aksel Sandemose ??
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Lamborg.
Hold nu op.
Hvorfor skal alle indlæg handle om at dolke en i ryggen. Skriver jeg noget uforståeligt. Så spørg på en ordentlig måde.
Jeg har sat mig godt og grundigt ind i mange ting ang. varmepumper. Mest fordi jeg synes det er spændende. Og vil gerne bringe den viden videre.
Skulle jeg dumme mig, og svare forkert. Ja så vil det blot være en udfordring for mig, og finde rette svar. Og tak for det.
Kom i bås, og lad os hjælpe hinanden.
Lad os tage den om ca 3 år når nok har valgt varmepumpe (el som opvarmning)
Mit gæt er at prisen bliver MEGET højere end den var forventet ;-)
er der bare en eneste ting som staten Danmark har lovet som er kommet ud med et udfald der var borgererne til fordel
Hvordan gik det med dem der valgte solvarme ??
Naa Piller er det frie valg Afgift på piller NEJ for der er ikke afgift i andre EU lande og det bliver nok lidt svært at lave det til ulovlig transport ;-)
Så tiden vil svare mit gæt er at EL ikke bliver en god løsning med tiden ....
(Og jeg er uddannet kølemontør og tror ikke på varmepumper før der sker noget helt special og det gør der ikke lige rundt om hjørnet )
Senest rettet af H.S 26 jan 2019 23:35, rettet i alt 1 gang.
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190