Brøndboring...

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
16
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Brøndboring...

Indlæg af leo-pol »

Flemmingth skrev: 27 jan 2019 21:31 101 mm pumpe i 110 mm boring er en dårlig idé. Som Pelle påpeger kan den gå fast ved nedsætning/optagning.
Desuden - en dykpumpe har el-motoren siddende nederst. Dvs. at der kun bliver 4,5 mm "luft" omkring el-motoren som pumpen kan suge vand gennem - eller mindre hvis der er okker, kalk eller evt. andet snask som kan sætte sig i det snævre mellemrum.
Og - hvis foringsrøret i boringen er af plast, er det ikke sikkert at det er ordentligt rundt hele vejen ned.
Pessimistisk eller realistisk ? ? Det kan du først afgøre, hvis du - mod vor anbefaling - prøver.

God bedring ! !
Jeg er helt med på hvad du skriver men når jeg læser feks om den Grundfos pumpe som de linker til så skriver Grundfos at pumpediameter er 74mm og minimum boringdiameter 76mm... så jeg tænker lidt at det jo kun er 2mm... den anden er der jo trosalt 9mm...
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Indlæg af Troldmand. »

leo-pol skrev: 27 jan 2019 22:03 Jeg er helt med på hvad du skriver men når jeg læser feks om den Grundfos pumpe som de linker til så skriver Grundfos at pumpediameter er 74mm og minimum boringdiameter 76mm... så jeg tænker lidt at det jo kun er 2mm... den anden er der jo trosalt 9mm...
Kunne du bruge mit link over besked?
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
16

Indlæg af leo-pol »

Brandsen skrev: 27 jan 2019 17:23 Halløj i forum,

Nu går jeg da stærkt ud fra det er grundvand du pumper op ?
For her i Danmark er grundvandet mellem 20 og 200 år gammelt,
vandet i mine vandhaner fra det lokale vandværk er ca 30 år gammelt,
så om det regner lidt mere eller mindre disse dage, betyder ikke en pind;
før om mindst 20 år.

Men hey, nu da vandet er et problem, kunne man så ikke bare drikke øl i stedet ? 8)

Nå ok, men det kunne måske om ikke andet hjælpe på humøret, nu du er blevet så mast
som du er. Courage mon ami !
Den med øllerne er ikke så god en blanding med morfin desværre... men ja hvis man skal se lyst på det... men lige pt ville jeg nu gerne kunne gå i bad uden at vandet forsvinder....

Men mast, ja det kan vi godt kalde det... men der skal mer til en en lastbil og en gummiged for at slå mig ud viste det sig... måtte så lige flyves til Rigshospitalet hvor jeg lå på entensivt i 3uger inden jeg kunne komme vider til Køge sygehus i 3uger også.... så det var med livet som insats... og jeg vist billigt selv om det ikke så for godt ud de første par uger...😥😥
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
16

Indlæg af leo-pol »

Troldmand. skrev: 27 jan 2019 22:04 Kunne du bruge mit link over besked?
Øge.... syntes ikke lige at jeg kan se noget du har linket.....!.!!
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

leo-pol skrev: 27 jan 2019 22:15 Øge.... syntes ikke lige at jeg kan se noget du har linket.....!.!!
Ok så linker jeg her.
Fra tyskland. Ingen told og moms.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=Ti ... n&_sacat=0
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
16

Indlæg af leo-pol »

Troldmand. skrev: 27 jan 2019 22:18 Ok så linker jeg her.
Fra tyskland. Ingen told og moms.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=Ti ... n&_sacat=0
Ja-huuueee... jeg er så bare total skod til tysk.... og det var jo nemmer og sjover at ikke have tysk i skolen en at have det... eller blev jeg smidt ud...😥😥😥
Må se om jeg kan stave mig igennem og se om jeg fatter noget af det...

Men jeg er jo lidt i tvivl om hvad den skal kunne klare da vi ikke lige kan se noget skilt på den gamle og kun ved at den kan klare max 3bar og kan vel tappe 2-2,5 m3 på en time på sidste taphane ca 150meter fra pumpe......??
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

leo-pol skrev: 27 jan 2019 23:20 Ja-huuueee... jeg er så bare total skod til tysk.... og det var jo nemmer og sjover at ikke have tysk i skolen en at have det... eller blev jeg smidt ud...😥😥😥
Må se om jeg kan stave mig igennem og se om jeg fatter noget af det...

Men jeg er jo lidt i tvivl om hvad den skal kunne klare da vi ikke lige kan se noget skilt på den gamle og kun ved at den kan klare max 3bar og kan vel tappe 2-2,5 m3 på en time på sidste taphane ca 150meter fra pumpe......??
Hjælper da gerne. Jeg er selv faldet for sådan en 50mm.
Skal vi evt. tage den i morgen aften, når vi er skarpe ;-)
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
16

Indlæg af leo-pol »

Troldmand. skrev: 27 jan 2019 23:28 Hjælper da gerne. Jeg er selv faldet for sådan en 50mm.
Skal vi evt. tage den i morgen aften, når vi er skarpe ;-)
Det kan vi da nok godt.... tænker lidt om hvordan med kvaliteten... for der er jo pokkers til forskæld i prisen...
Men jeg faldt da lige over denne her men nok mest fordi at det stod på engelsk...😁😁
Men det er jo næsten en latterlig pris men gidder næsten heller ikke at stå med en der er død om 3-4år...

Mvh Leo...

https://www.ebay.de/itm/Tiefbrunnenpump ... SweplbD8Ci
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

leo-pol skrev: 27 jan 2019 23:50 Det kan vi da nok godt.... tænker lidt om hvordan med kvaliteten... for der er jo pokkers til forskæld i prisen...
Men jeg faldt da lige over denne her men nok mest fordi at det stod på engelsk...😁😁
Men det er jo næsten en latterlig pris men gidder næsten heller ikke at stå med en der er død om 3-4år...

Mvh Leo...

https://www.ebay.de/itm/Tiefbrunnenpump ... SweplbD8Ci
Kvaliteten.
De skriver der er 2 år garanti på pumpen.
Bliver den nu sat i en brønd, og kan køre non stop i 2 år må kvaliteten være ok.
Når jeg køber fra Tyskland. Så gør jeg altid det, at jeg kopiere varen over til youtube. Som regel får man der bekræftet, evt. skavanker.
Den du har fundet ser fin ud. Den er så 76mm man kan finde dem helt ned til 50mm

Da jeg installere varmepumpe købte jeg nye cirkulationspumper over ebay. De var under halv pris - jeg var målløs da de kom - topkvalitet fra ende til anden.

Tyskerne er lynhurtige til at få varen frem, bestiller du i dag, har du med stor sandsynlighed varen inden weekenden.
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
16

Indlæg af leo-pol »

Troldmand. skrev: 28 jan 2019 08:04 Kvaliteten.
De skriver der er 2 år garanti på pumpen.
Bliver den nu sat i en brønd, og kan køre non stop i 2 år må kvaliteten være ok.
Når jeg køber fra Tyskland. Så gør jeg altid det, at jeg kopiere varen over til youtube. Som regel får man der bekræftet, evt. skavanker.
Den du har fundet ser fin ud. Den er så 76mm man kan finde dem helt ned til 50mm

Da jeg installere varmepumpe købte jeg nye cirkulationspumper over ebay. De var under halv pris - jeg var målløs da de kom - topkvalitet fra ende til anden.

Tyskerne er lynhurtige til at få varen frem, bestiller du i dag, har du med stor sandsynlighed varen inden weekenden.

Omkring kvaliteten er 2år vel ikke noget at råbe hurra for når det er sådanne en pumpe...... det der gnurre mig er at der står at den er fra Kina.... selvfølig kan de jo også lave kvalitet men der kan jo godt være langt i mellem... tænker lidt på at Grundfos jo nok også får lavet en del i Kina men ville jo nok foretrække en pumpe hvor der lidt større sandsynlighed for at den køre minimum de næste 10 år....

Tilbage til "Huset"