længe de overholder forummets retningslinier, må være gyldige?
Det er tilladt at være uenige, men kan man ikke lide indholdet, så er der da flere muligheder.
En af disse muligheder er da ret åbenlys. Her tænker jeg naturligvis på den personlige frihed vi
alle har, til helt at lade være med at læse indlæg, Man kan endda vælge helt at lade være med
at besøge afdelingen for varmepumper, det står en helt frit for selv at vælge denne mulighed.
En lærd mand sagde engang, at mod uvidenhed kæmper selv den vise forgæves.
(Her retter jeg skytset mod begge "lejre" denne tråd).
Jeg læser denne tråd, fordi jeg rent faktisk håber at kunne tilegne mig ny viden. Jeg opfatter mig
selv som et rimeligt intelligent menneske, der godt kan gennemskue de superlativer som visse
skribenter godt kan slynge ud i ren begejstring.
Man bør altid holde sig for øje, at rigtig mange af vores medlemmer har et begrænset sammenlig-
ningsgrundlag, når nye installationer skal beskrives. Har man tidligere haft et ringe kørende anlæg,
og så skifter til noget nyt der er meget bedre, så vil det nye jo opleves utroligt positivt.
At Du Troldmand er super glad for dit anlæg, er jo super godt. Der er næsten ikke noget værre, end
at sidde tilbage med en følelse af at investeringen er spildt. Jeg tvivler ikke på, at den besparelse
Du nu oplever, er ganske reel. Du har kun dit gamle pillefyr at sammenligne med.
Andre vil opleve et forbrug i en anden størrelsesorden, det kommer helt an på hvilken grundlag at
man laver sammenligningen?
Hvis nogen virkelig mener, at De ved bedre end Troldmand, hvordan hans anlæg kører, så må de
være meget synske. (Kan disse personer så ikke lige sende mig lottotallene til på fredag

Når den første sæson med varmepumpen er overstået, så synes jeg vi skal have de faktiske tal på
forbruget. Hvad kostede det i strøm? Hvad kostede det før i træpiller? Altså både strøm og træpiller
omregnet i kroner og øre!
Jeg mener det er den endelige pris i kroner og øre vi skal bruge som sammenligningsgrundlag, og ikke
Kg. træpiller, eller andre til lejligheden opfundne enheder.
Og så synes jeg vi skal løfte denne tråd op fra børnehavestadiet, og mindst et par klassetrin op