Termografikamera

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Termografikamera

Indlæg af Troldmand. »

De er efterhånden kommet ned i pris.

Din mening. Er de gode nok til husmandsbrug.

Ind i melle kunne det være interessant og kunne se, hvor varmen siver hen.

De findes i flere modeller og priser.

Klik på land "Tyskland" ude til venstre på ebay siden. så giver linket bedre mening.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... mera&rt=nc& LH_PrefLoc=1&_trksid=p2045573.m1684

Se beskrivelse i video.

https://www.youtube.com/watch?v=H_QyIJlaStY
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 341 gange
Blevet takket: 340 gange

Re: Termografikamera

Indlæg af MichaelK »

Hejsa

Vel ok, tænker jeg? Ud fra din vedhæftede Youtube video, kan jeg dog konstatere at
træerne bestemt ikke vokser ind i himlen. Faktisk vurdere jeg, at det termiske kamera
Jeg har i min CAT S60 mobiltelefon, er lige så godt :roll:

Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
pendec

Indlæg af pendec »

Jeg havde SEEK thermal som kunne sidde i en Android telefon, den havde en lav opløsning(206 x 156) , og var ikke optimal, den virkede men farver fladede for meget ud , og fik at vide at FLIR havde lavet en bedre mobil løsning dengang i højere opløsning.

Nærlæser man produktet, så er det med en opløsning på "Infrared Image Resolution: 32x32", så det er nok ikke særligt godt.
og derfor også billigt.
Så deres visuelle opløsning på 640x480 er nok bare de 32x32 som de altså trækker ud, og igen, farver flader ud. Tror billederne de viser er fup.

Du tænker vist også på de andre modeller, og der er opløsningen afgørende for kvalitet og pris. Og dem kender jeg så ikke.

Fandt et andet til sammenligning: https://dk.rs-online.com/web/p/termiske ... r/1730024/
der er sensor 240x180 og stadig 640x480 visual opløsning, prisen er så 36k :)
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
17
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 304 gange
Blevet takket: 397 gange

Indlæg af pelle »

Hej

Inspireret af Troldmands handlen på Ebay. Så, ville jeg da også lige prøve lykken . Har for nylig fået Visa kort. En ekstra lavenergi pumpe er jo ingen skade til, så sådan en bestilte jeg. Det er 2 dage siden jeg bestilte og her kl. 06.32 modtog jeg pakken fra GLS. Pumpen hedder IBO BETA 25/40 -180. Og der er trukket 522.75 kr på kontoen. Hmm. Nu har jeg jo en ny Grundfoss Alpha 25/40-180 lavenergipumpe liggende. Prøv at se billederne. Det er rent kopi produktion. Pumpen kan nøjagtig det samme, men til en helt anden pris. Hvordan kvaliteten er vides dog ikke.. icon_cheesygrin.gif

Pumpehuset er helt ens og ledningen passer sammen. Jeg har prøvet at mixe det lidt, så man kan se det. Lidt sjovt selv pumpehuset fra en gammel UPS pumpe passer den på. De er dygtige de kinesere . :)
IMG_0561.JPG
IMG_0563.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
6
Mit fyr: Se signatur
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 25 gange

Indlæg af Centrifugal »

pelle skrev: 01 feb 2019 10:07 Hej

Inspireret af Troldmands handlen på Ebay. Så, ville jeg da også lige prøve lykken . Har for nylig fået Visa kort. En ekstra lavenergi pumpe er jo ingen skade til, så sådan en bestilte jeg. Det er 2 dage siden jeg bestilte og her kl. 06.32 modtog jeg pakken fra GLS. Pumpen hedder IBO BETA 25/40 -180. Og der er trukket 522.75 kr på kontoen. Hmm. Nu har jeg jo en ny Grundfoss Alpha 25/40-180 lavenergipumpe liggende. Prøv at se billederne. Det er rent kopi produktion. Pumpen kan nøjagtig det samme, men til en helt anden pris. Hvordan kvaliteten er vides dog ikke.. icon_cheesygrin.gif

Pumpehuset er helt ens og ledningen passer sammen. Jeg har prøvet at mixe det lidt, så man kan se det. Lidt sjovt selv pumpehuset fra en gammel UPS pumpe passer den på. De er dygtige de kinesere . :)

IMG_0561.JPG

IMG_0563.JPG
Skræmmende - men mon nu indholdet også er ens mht kvalitet?
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

Jeg har da også et par IBO pumper kørende. Ligner også på en prik den fra... Ja, hvor kommer de mon fra. Måske er det slet ikke kopier men blot samhandel. Verdenen er skrumpet.

Den i linket kostede ca. 1000kr

https://www.dropbox.com/s/b8iebo5f2yuch ... 8.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/jmauawqk56gqd ... 5.jpg?dl=0
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 341 gange
Blevet takket: 340 gange

Indlæg af MichaelK »

Billede

Her er et eksempel på en gulvvarmeinstallation, som jeg har taget et billede af med min telefon.
Opløsningen er 0,3 MP og Størrelsen er 640x480. Ikke prangende, men faktisk fint til de fleste
små opgaver :great:

Mvh

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
pendec

Indlæg af pendec »

MichaelK skrev: 01 feb 2019 15:03 Billede

Her er et eksempel på en gulvvarmeinstallation, som jeg har taget et billede af med min telefon.
Opløsningen er 0,3 MP og Størrelsen er 640x480. Ikke prangende, men faktisk fint til de fleste
små opgaver :great:

Mvh
Det ser ok ud, de anmeldelser jeg læste EFTER køb af SEEK, var også at FLIR klarede det ok og mit var lavere detalje grad og mere fladt i billede.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

I linket er de 4 modeller man oftest støder på.
Det dyreste er sikkert det bedste. Spørgsmålet er mere, hvor meget har man brug for, når det kun er til i ny og næ benyttelse.

https://www.ebay.com/itm/HT-04-175-HT-0 ... rk:97:pf:0
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
16
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 468 gange

Indlæg af John Skov Jensen »

Det er vigtigt at afklare hvor små punkter på en overflade du vil måle på. Et kamera med lav opløsning kræver at man er tæt på hvis man f.eks vil måle temperaturen på et 5*5 mm stort område. Vil man måle på en husfacade skal man langt væk for at få hele arealet med, men så måler man måske på felter der 5*5 cm

Tilbage til "Fri debat"