He he,,.. jeg glæder mig skam også til at vinke farvel til pumpen og jeg håber ikke at skulle se den foreløbigt...pelle skrev: 03 feb 2019 02:22 Hej
Jeg må ærligt indrømme ,da jeg i sin tid fik sådan en dykpumpe, anede jeg ikke ret meget. Det eneste jeg gjorde var at sætte nul,fase og jord til og så montere slange og stålwire på pumpen. Så, vinkede jeg farvel til pumpen og sænkede den ned i dybet og jeg har ikke set den siden. Det er 15 år siden nu. Der var jo pressostat og hydrofor. Alt det med kontraventil og motorværn har jeg aldrig tænkt på. Farverne på ledningen ville jeg da være ligeglad med. Hvis bare du ved hvad for en der er jord. Meeen, det pillen i el.. Det må man jo ikke selv. Det er så noget helt andet![]()
Jeg ved ikke hvor mange bar den kunne skubbe op fra de 20 meter den er nede. Men, den stopper ved 4 eller 5 bar og starter ved ca 2.5 bar. Vi har aldrig mærket til problemer eller døjet med noget som helst. Vi har fin tryk på vandet..Hvornår tryk afbryder (pressostat) giver strøm til pumpen igen, kan man jo stille den til.
Det lyder vildt med dit tryk på 4-5bar... jeg har aldrig kunne få min over 3bar og lavest på 1,5tror jeg for at få så langt mellem start og stop..... syntes nu altid at 3bar har været udenmærket....
Hvor meget siger man at offentligt vand tryk er.......??