Vandskade

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
17
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 304 gange
Blevet takket: 397 gange

Vandskade

Indlæg af pelle »

Hej.. Jeg har noget udlejning. En lejer har hældt spaggeti i køkkenvasken og glemmer at slukke for vandet, med det resultat at vandet render over. Spaggeti sad langt nede i afløbet og dermed har det lukket for overløbet i vasken. Så, en større forsikrings skade til følge. Jeg vil så gerne montere noget aqua stop under vasken. Tænker noget der lukker for vandhanen ved feks.15 liter. Men, hvordan nulstiller man sådan en ting. Nogen der kender noget til den slags ? Ja, hvad man da ikke kan blive udsat for. icon_cheesygrin.gif Jeg har fundet den i linket. Den skal monteres på et lodret rør. Men, hvordan lukker man op for vandet igen ved vandstop ? Gør den det selv ? Er der andre ting man kan montere. Så kom gerne med links :)

https://www.billigvvs.dk/VVS-Roer-Fitti ... P16eXt_azk
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
pendec

Re: Vandskade

Indlæg af pendec »

Det må da blive en kedelig løsning at sætte op, fordi der sker en fejl en enkelt gang. Der var også en vandskade her engang for nogle år tilbage, og hele gulv flød men jeg gik nu ikke ud og lavede nogen foranstaltninger der, for det er jo menneskeligt at fejle.

Den du peger synes at være meget manual mekanisk og instrukser forklarer hvordan du nulstiller men vil du virkelig have lejer skal ned under håndvask og nulstille efter hver 50 liter? Det ville jeg godt nok blive sur over som lejer :)
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
17

Indlæg af pelle »

pendec skrev: 15 nov 2019 08:11 Det må da blive en kedelig løsning at sætte op, fordi der sker en fejl en enkelt gang. Der var også en vandskade her engang for nogle år tilbage, og hele gulv flød men jeg gik nu ikke ud og lavede nogen foranstaltninger der, for det er jo menneskeligt at fejle.

Den du peger synes at være meget manual mekanisk og instrukser forklarer hvordan du nulstiller men vil du virkelig have lejer skal ned under håndvask og nulstille efter hver 50 liter? Det ville jeg godt nok blive sur over som lejer :)
Du misforstår. kun hvis vandet har rendt konstant et stykke tid den slår fra. Denne her lejer er ikke helt som de fleste. Så, må være opmærksom på ham.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Indlæg af Zarge »

Skidt bare lejer har en go forsikring😎
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange

Indlæg af lamborg »

Jeg har sådan en svend her pga vand ved hestene osv . Den virker perfekt og man skal bare trykke på en rød knap hvis den lukker for vandet så åbner den igen. Den kan stilles til at lukke efter x antal minutter konstant vandforbrug op til 30 minutter . Den aflæser hjulet i vandmåler på mit anlæg men den kan også fåes så den aflæser elektroniske målere . Den tager også et toilet der løber selvom det ikke er meget .
https://www.danskvandalarm.dk/Vejlednin ... Aqua-Alarm
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Mit fyr: brændeovn
Areal: 177
Brændsel: træ og el
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 452 gange
Blevet takket: 61 gange

Indlæg af Bri_Jac »

pelle skrev: 15 nov 2019 11:47 Denne her lejer er ikke helt som de fleste. Så, må være opmærksom på ham.
Sådan en lejer har jeg også haft, det var virkelige en pestilens med ham.Altid klager fra den anden lejer om at han lavede alverdens dumme ting...
Lejere fy for satan...
Det blev først godt da han gjorde en Trunte gravid og flyttede til et sted nær hendes familie :-)
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 17 gange

Indlæg af pso »

Jeg har også en danskvandalarm og er godt tilfredes, husk rigtige mænd laver ikke backup, de græder når det hele er tabt, vi andre fortrækker rettidig omhug
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
17

Indlæg af pelle »

Bri_Jac skrev: 15 nov 2019 18:39 Sådan en lejer har jeg også haft, det var virkelige en pestilens med ham.Altid klager fra den anden lejer om at han lavede alverdens dumme ting...
Lejere fy for satan...
Det blev først godt da han gjorde en Trunte gravid og flyttede til et sted nær hendes familie :-)
Den her lejer er egentlig god nok. Jeg kan godt lide ham. Han har bare ikke så meget at gøre godt med i den øverste etage. Det er jo ikke hans skyld. Vil bare gerne lave noget der sikrer både ham og lejligheden. Noget vandstop og noget røgalarm.
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
6
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 114 gange

Indlæg af Fiffer »

Et godt råd til røgalarm, køb en til 230v model med er 9v backup batteri, så er du fri for at skifte batterier som i de billige. Koster lidt mere, men skal ikke holdes med service, og så er du sikker på den virker ved brand, backupbatteriet holder også meget længere, fordi det er 9v, og der lades en lille smule på det konstant.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
holberg19
Stoker IX
Stoker IX
15
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 4 gange

Indlæg af holberg19 »

lamborg skrev: 15 nov 2019 17:53 Jeg har sådan en svend her pga vand ved hestene osv . Den virker perfekt og man skal bare trykke på en rød knap hvis den lukker for vandet så åbner den igen. Den kan stilles til at lukke efter x antal minutter konstant vandforbrug op til 30 minutter . Den aflæser hjulet i vandmåler på mit anlæg men den kan også fåes så den aflæser elektroniske målere . Den tager også et toilet der løber selvom det ikke er meget .
https://www.danskvandalarm.dk/Vejlednin ... Aqua-Alarm
Jeg vil gerne høre hvad sådan en koster (kan ikke se priser på hjemmesiden).

Vi har egen brønd og selvom vi endnu ikke har oplevet at glemme at slukke for vandet når slangen er i vandkarret til dyrene og det er løbet over, så skal en gang jo være den første. Når brønden er tom er den TOM og pumpen vil ganske givet køre varm.

Tilbage til "Huset"