Før solceller og børn brugte vi ca 3300kwh om året. Har lige været inde på Eniig. Der er brugt totalt 8452kwh fra net og leveret 2401kwh til net. Solcellerne har lavet 4013kwh i 2019.
Tog man mit varme forbrug og gangede med 2,25 så giver det næsten samme pris som træpillerne. Dog kørte jeg kun 22gr med træpillerne.
Tilskuddet til elvarme skulle stige i år og næste år ende på 90øre.
Forbrug/optimeringer (daglig-ugentlig-månedlig-årligt)
-
- Stoker XV
- 15
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Har takket: 53 gange
- Blevet takket: 132 gange
Re: Forbrug/optimeringer (daglig-ugentlig-månedlig-årligt)
Kan godt se det giver mening, når du har solceller. Det ser fornuftig ud i dit tilfældekreller skrev: 02 jan 2020 10:18 Før solceller og børn brugte vi ca 3300kwh om året. Har lige været inde på Eniig. Der er brugt totalt 8452kwh fra net og leveret 2401kwh til net. Solcellerne har lavet 4013kwh i 2019.
Tog man mit varme forbrug og gangede med 2,25 så giver det næsten samme pris som træpillerne. Dog kørte jeg kun 22gr med træpillerne.
Tilskuddet til elvarme skulle stige i år og næste år ende på 90øre.

-
- Stoker XVII
- 13
- Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
- Areal: 587kvm + 80kvm Kld
- Brændsel: forskellige typer
- Fremviser gerne i postnummer: 7200
- Dagligt forbrug: en hulen masse
- Årligt forbrug: ca12-14 tons
- Geografisk sted: Urup , Grindsted
- Har takket: 271 gange
- Blevet takket: 361 gange
Pendec hvad snakker du om i dit svar til mig ??? En masse snak om egndomsmæler osv osv . Mit indlæg er et eksempel på at du skal regne med dit privat forbrug skal være over 4000 kwh inden du kan regne din varme pris ud. Du kan ikke bare aflæse bimåler og så regne med at det er til nedsat pris vel.
Desuden synes jeg der bliver fokuceret alt for meget på hvor meget det er billiger end det man brugte i forvejen. Hvis man nu tager keller som eks så har han vel brugt det meste af 250000 for at spare end slat i forhold til hvad han brugte før :-).
Fokus bør ligge på komforten og om man kan holde varmen . Penge er jo hamrende ligegyldige hvis man skal rende rundt i en harboør habit model vinter indendørs :-)
Desuden synes jeg der bliver fokuceret alt for meget på hvor meget det er billiger end det man brugte i forvejen. Hvis man nu tager keller som eks så har han vel brugt det meste af 250000 for at spare end slat i forhold til hvad han brugte før :-).
Fokus bør ligge på komforten og om man kan holde varmen . Penge er jo hamrende ligegyldige hvis man skal rende rundt i en harboør habit model vinter indendørs :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Claus
Fyrmester på lamborghus
Tror du ikke det bare handler om penge, og dem vil du ikke betale. Nogle køber Bugatti , og nogle en Fiat Puntolamborg skrev: 02 jan 2020 14:54 Pendec hvad snakker du om i dit svar til mig ??? En masse snak om egndomsmæler osv osv . Mit indlæg er et eksempel på at du skal regne med dit privat forbrug skal være over 4000 kwh inden du kan regne din varme pris ud. Du kan ikke bare aflæse bimåler og så regne med at det er til nedsat pris vel.

Lad os så hellere høre hvad dit svar om et hus til salg med 56kr i strøm forbrug handler om i en tråd hvor der tales forbrug og optimeringer af en vand/luft løsning? Det var da også en værre gang vrøvl, for hvad har et tomt hus med strøm forbrug at gøre, når du snakker Kreller som bor der og har et normalt forbrug ved at leve der? Få lige dine fakta rettet op, alle kan spare strøm og piller hvis de flytter ud af deres hus.lamborg skrev: 02 jan 2020 14:54 Pendec hvad snakker du om i dit svar til mig ??? En masse snak om egndomsmæler osv osv
-
- Stoker XV
- 15
Hov hov, jeg køre i en Fiat punto, den er jeg så sandelig glad forpendec skrev: 02 jan 2020 15:06 Tror du ikke det bare handler om penge, og dem vil du ikke betale. Nogle køber Bugatti , og nogle en Fiat PuntoSådan er vi meget forskellige, så er den vist ikke længere

Det er en fin bil, som jeg købte for 1 års tid siden, og er stadigvæk helt tilfreds.
Helt klar den dieselbil der køre længst pr. liter, som jeg har ejet.
viewtopic.php?t=30509
-
- Stoker XV
- 15
lamborg skrev: 02 jan 2020 14:54 Mit indlæg er et eksempel på at du skal regne med dit privat forbrug skal være over 4000 kwh inden du kan regne din varme pris ud. Du kan ikke bare aflæse bimåler og så regne med at det er til nedsat pris vel.
Jeg er helt enig med dig Lamborg.
-
- Stoker XVII
- 13
- Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
- Areal: 587kvm + 80kvm Kld
- Brændsel: forskellige typer
- Fremviser gerne i postnummer: 7200
- Dagligt forbrug: en hulen masse
- Årligt forbrug: ca12-14 tons
- Geografisk sted: Urup , Grindsted
- Har takket: 271 gange
- Blevet takket: 361 gange
Skru lige ned for charmen hr pendec . Mit indlæg handlede ikke om mit hus men om at man skal bruge de 4000 kwh timer inden man får nedslag i afgiften men det har du nok ikke fattet. Desuden var det 65 kr :-) og du skal ALDELES ikke udøve nogen form for cencur i hvad jeg skriver og hvor.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
Claus
Fyrmester på lamborghus
Så lad mig høre på dansk, og uden indpakning, hvad fanden skal dit hus til salg og tomt, og uden strømforbrug blandes i et en vurdering om en familie bruger 4000kWh eller 20.000kWh og kan opnå besparelse???? Du må lære at formulere dig lidt bedre, og spar venligst på truslerne det er ikke populært på dette forum. Tak!lamborg skrev: 02 jan 2020 17:16 Skru lige ned for charmen hr pendec . Mit indlæg handlede ikke om mit hus men om at man skal bruge de 4000 kwh timer inden man får nedslag i afgiften men det har du nok ikke fattet. Desuden var det 65 kr :-) og du skal ALDELES ikke udøve nogen form for cencur i hvad jeg skriver og hvor.
-
- Redaktør
- 16
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
Så dæmper vi lige retorikken en smule
Venligst
/John
Redaktør
Venligst
/John
Redaktør