Tak Bri_Jac. Jeg skal bruge temperaturen som styring af pumper og 3-vejs stunt(s). Jeg har et andet indlæg (Brændeovn med gris - akku tank - tilkobling til fyr), som beskriver mit forventede endelige Setup.
Kort - jeg har eksisterende fyr, hvor der tidligere har været en ekstra varmekilde i form af brændeovn med gris (vand), som gik direkt ind på strengen efter central pumpten. Den gamle løsning har været lukket af og den har jeg fjernet - men jeg bibeholder fyret, som kører. Jeg har købt Lotus 2060 brændeovn med gris (vandtank), som jeg skal have koblet ind i min centralvarmesløsning, hvor jeg også sætter en 500 l akkutank på (på sigt sætter jeg solvarmeløsning på via varmeveksler - og varmt vandsbeholder til forbrugsvand kobles også ind over en varmeveksler).
Jeg skal i min nye løsning sikre mig, at fyret ikke varmer min akkutank op, men at brændeovnen via laddomat varmer akkkutanken op. Derfor skal jeg kunne måle temperatur i akkutanken samt i fyret og evt frem og tilbageløb -således jeg kan styre shunt og 3-vejs ventil samt central pumpe og andre pumper.
Det er fint med teknisk input - jeg har en baggrund indenfor sw og hw udvikling selvom den er fra sidste årtusinde

. Jeg skal lige nærlæse dit input noget mere - jeg havde måske nok lidt tænkt en plc løsning, men kan godt lide ideen med webserver, så jeg kan aflæse over nettet.