Så skal jeg have tjekket kvitteringer - Men umiddelbart vil jeg mene at vi skal tilbage til ´17 så.salemander skrev: 04 maj 2020 22:07 Er du sikker på er ikke er garanti på den længere? .Jeg tror ikke den er mere end et par år gl.Den er lavet i 2017
Ovnen i huset.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Re: Ovnen i huset.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
Så er der blevet rodet lidt med ovn - Den er pillet ud og bag samt top beklædning afmonteret.
Har målt og følt op de 4 varme-legemer som den er udstyret med - Alle ser ud til at virke.
Vi havde konstateret at den faldte i temp når den kørte program over/under-varme så mens den stod på køkkenbordet målte jeg på alle varmelegemer under opvarmning og slog over på programmet. Kunne ved selvsyn konstaterer at den slukkede og tændte varmelegeme afhængig af at temp kørte op og ned.
Enten har vi en periodisk fejl eller så har den haft godt af at stå uden strøm et stykke tid.
Ovnen er røget ind igen og så må vi give den en chance mere.
Har målt og følt op de 4 varme-legemer som den er udstyret med - Alle ser ud til at virke.
Vi havde konstateret at den faldte i temp når den kørte program over/under-varme så mens den stod på køkkenbordet målte jeg på alle varmelegemer under opvarmning og slog over på programmet. Kunne ved selvsyn konstaterer at den slukkede og tændte varmelegeme afhængig af at temp kørte op og ned.
Enten har vi en periodisk fejl eller så har den haft godt af at stå uden strøm et stykke tid.
Ovnen er røget ind igen og så må vi give den en chance mere.
-
- Stoker XV
- 15
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Har takket: 53 gange
- Blevet takket: 132 gange
Ved ikke om du har set denne tråd, med der har været en tidligere tråd med et ligende problem, dog Voss ovn. viewtopic.php?f=58&t=30923&start=10
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/166 ... rader-varm
-
- Stoker Pro Engel
- 14
Den Stoker-tråd kan jeg svagt huske når du nu henviser til den.Dunas skrev: 10 maj 2020 11:33 Ved ikke om du har set denne tråd, med der har været en tidligere tråd med et ligende problem, dog Voss ovn. viewtopic.php?f=58&t=30923&start=10
Men syntes jeg har prøvet det der skal til. Alt ser ud til at virke nu.
Da den stod på bordet adskilt blev den sat til 205 g på over/under varme og den slog typisk varmelegeme til når den nåede ned under 200 hvorefter strømmen forsvandt til varmelegeme når den nåede ønsket temp.
Så som jeg nævnte før må det være en periodisk fejl eller den har haft godt af at blive nul-stillet. Andet kan jeg ikke lige komme frem til.
-
- Stoker XV
- 15
Så bliver det nok en ny ovn, hvis problemet ikke løses. De er heller ikke så dyre, som de var engang.Lintz skrev: 10 maj 2020 11:43 Den Stoker-tråd kan jeg svagt huske når du nu henviser til den.
Men syntes jeg har prøvet det der skal til. Alt ser ud til at virke nu.
Da den stod på bordet adskilt blev den sat til 205 g på over/under varme og den slog typisk varmelegeme til når den nåede ned under 200 hvorefter strømmen forsvandt til varmelegeme når den nåede ønsket temp.
Så som jeg nævnte før må det være en periodisk fejl eller den har haft godt af at blive nul-stillet. Andet kan jeg ikke lige komme frem til.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
Skal man lige komme med en lille opsummering.
Ovnen kom jo på plads igen og Søndag skulle vi have nogle ovnbagte kartofler.
Ovnen blev varm og tabte derefter pusten. På grill gik det.
Det er uholdbart at skal rode med den hver gang man kommer hjem på weekend så en ny blev bestilt i tirsdags.
Onsdag blev jeg ringet op af Skousen der godt ville høre hvorfor jeg havde valgt den ovn - Lidt bla-bla frem og tilbage og så nævnte hun at hun gerne ville tilbyde os den samme ovn med samme funktioner plus teleskop-udtræk til - selvfølgelig - samme pris.
Tjekkede lige priserne derefter. Den ovn jeg valgte stod til 4999 minus lidt rabat. alt i alt 4600. Den ovn vi får nu står til 6500. Begge ovne er helt nye modeller så der går lige 12 dage inde den kommer.
Det er uholdbart at skal rode med den hver gang man kommer hjem på weekend så en ny blev bestilt i tirsdags.
Onsdag blev jeg ringet op af Skousen der godt ville høre hvorfor jeg havde valgt den ovn - Lidt bla-bla frem og tilbage og så nævnte hun at hun gerne ville tilbyde os den samme ovn med samme funktioner plus teleskop-udtræk til - selvfølgelig - samme pris.
Tjekkede lige priserne derefter. Den ovn jeg valgte stod til 4999 minus lidt rabat. alt i alt 4600. Den ovn vi får nu står til 6500. Begge ovne er helt nye modeller så der går lige 12 dage inde den kommer.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
Blev også selv lidt overrasket da jeg tjekkede prisen på begge senere.
-
- Stoker XV
- 15
Tillykke med den nye ovn. Er lidt nysgerrig, blev det så en Gorenje igen ?Lintz skrev: 14 maj 2020 20:30 Skal man lige komme med en lille opsummering.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
Det bliver en Elektrolux - Og spørg mig ikke hvorfor.Dunas skrev: 15 maj 2020 20:53 Tillykke med den nye ovn. Er lidt nysgerrig, blev det så en Gorenje igen ?
For mig kan det ene ovn være lige så godt som den anden.
Gik efter et par ting - Pyrolyse samt stege-termometer. - Og en max pris på 5000,-