Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af triumph »

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

Citat:
Sammen med en investering i elektriske varebiler, busser og særlige veje til elektriske lastbiler vil det koste 73 milliarder kroner.

Og alt det kan man så nå på under 10 år.
Især lige at udvikle samt at etablerer "særlige veje til elektriske lastbiler" - og nå ja - Hvor skal de lige ligge ???
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 14 maj 2020 18:27 Citat:
Sammen med en investering i elektriske varebiler, busser og særlige veje til elektriske lastbiler vil det koste 73 milliarder kroner.

Og alt det kan man så nå på under 10 år.
Især lige at udvikle samt at etablerer "særlige veje til elektriske lastbiler" - og nå ja - Hvor skal de lige ligge ???
Særlige veje til elektriske lastbiler:
Det kommer ikke til at ske !
Pantografer er altså teknik der høre fortiden til. Det er sådan at DSB dårligt kan få det til at fungere, selv om de har kontrol over alt matriel. Hvordan skulle det du, til lastbiler.
Forestil dig 2 graders frost, og motorvejen er blokeret pga is på køreledninger, nedrevne ledninger, osv
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 14 maj 2020 21:26 Særlige veje til elektriske lastbiler:
Det kommer ikke til at ske !
Pantografer er altså teknik der høre fortiden til. Det er sådan at DSB dårligt kan få det til at fungere, selv om de har kontrol over alt matriel. Hvordan skulle det du, til lastbiler.
Forestil dig 2 graders frost, og motorvejen er blokeret pga is på køreledninger, nedrevne ledninger, osv
Tror heller ikke på det.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

Totalt ude i hampen efter min mening.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-05- ... ler-i-2025
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Så skal hele danmark da have et komplet nyt el net. Der skal noget juice ind i nettet, når folk komme hjem fra job, kl 16.30 og kobler bilen til opladning, og forestil dig hvor mange ladestander der skal stilles op til alle dem der bor i lejlighed. Så er 2025 altså tæt på
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 16 maj 2020 09:23 Så skal hele danmark da have et komplet nyt el net. Der skal noget juice ind i nettet, når folk komme hjem fra job, kl 16.30 og kobler bilen til opladning, og forestil dig hvor mange ladestander der skal stilles op til alle dem der bor i lejlighed. Så er 2025 altså tæt på
Mener at have læst at der i fremtidige lejlighedskomplekser skal indtænkes ladestandere i byggeriet - Men det var altså først her fra årsskiftet det skulle være gældende.
En EU-forordning.
Det er nu nok begrænset hvor mange boliger der når at blive opført i Dk inden 2025 set i forhold til de boliger vi allerede har.

En uoverskuelig opgave efter min mening inden for den tidsramme - Men det er jo også de Radikale der er på banen her.....
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 16 maj 2020 09:38 En uoverskuelig opgave efter min mening inden for den tidsramme - Men det er jo også de Radikale der er på banen her.....
Man burde få startet nogle gavmildhed fra producenterne af elbiler, så når der sælges en elbil, så bidrager de med opsætning af måske 5 nye standere et sted i landet, som ikke må være samme by, så der udbredes et udvalg også selvom små biler måske ikke altid sælger mange elbiler.

Jeg ved ikke hvordan man skal beregne noget her men pointen er at når man sælger elbilen så hjælper man ejere samtidig med at få opladet den rundt omkring i landet, måske i samarbejde med de eksisterende ellade partnere som også må være fælles om det, så de ikke kun bruges af en partner.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 16 maj 2020 10:09 Man burde få startet nogle gavmildhed fra producenterne af elbiler, så når der sælges en elbil, så bidrager de med opsætning af måske 5 nye standere et sted i landet, som ikke må være samme by, så der udbredes et udvalg også selvom små biler måske ikke altid sælger mange elbiler.

Jeg ved ikke hvordan man skal beregne noget her men pointen er at når man sælger elbilen så hjælper man ejere samtidig med at få opladet den rundt omkring i landet, måske i samarbejde med de eksisterende ellade partnere som også må være fælles om det, så de ikke kun bruges af en partner.
Ideen er vel som sådan god nok - Hvordan det skal realiseres ved jeg ikke. Bilfabrikanterne bruger jo nok enorme summer i øjeblikket på udvikling af el-biler - hpev - mpev eller hvad pokker de lige benævnes :)
Om de har råd til også at spytte penge ud på forslaget her som du nævner eller det vil blive lagt på salgsprisen ved jeg ikke.

Men en ting er sikkert - De artikler som lige er blevet smidt op her i tråden de seneste par dage harmonerer overhovedet ikke med virkligheden.
Bare det med at for at nå et mål skal der laves specielle veje til el-lastbiler - Se bare på hvor lang tid det tager at tilføje et ekstra spor på motorvejen over Fyn. Eller udvidelsen af Køge-bugt motorvejen. Og her snakker vi kun om alm. asfalt.

Tilbage til "Bil, MC og Motor"