Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af triumph »

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

Ja. Der sker mehet inden fpr det område. Derfor ser jeg det også som et usikker markede når det går sp stærkt inden for den teknologi. Ens bil risikerer jo at være intet værd.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Til gengæld risikere en elbil at kunne holde længe.....
Og produktionen af batterier er enormt resursekrævende, så det må da kunne nedsætte klimaaftrykket betragteligt, hvis batteriet kan holde dobbelt så længe
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
16
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 299 gange

Indlæg af pille bruger »

Jo, der sker meget inden for elektrificeringen.
https://fyens.dk/artikel/debat-hvilke-t ... eksplosion

Hvis alle havde en elbil i stedet for den nuværende, og satte ladestikket i, så ville elnettet kortslutte.
Så der skal ligesom udvikles ret meget mere før det er inde på den grønne bane :shock:
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

pendec

Indlæg af pendec »

Så ankom den nye bil. Hvor er det vildt med de forskellige forsikringer.
Almbrand kender slet ikke den nye kuga phev, og vurderede den til 8300/15000km (+500kr pr 5000km) / 3300 selvrisiko.
Har så fået alka tilbud på lidt under 5000kr med 2000kr selvrisiko og 15.000km.

almbrand forklarede den var så dyr, fordi reservedele og det faktum at de gik oftere i stykker, gjorde dem et dyrt bekendtskab??? nå....

Når man nu er bekendt med Kuga, så er bilen ikke meget anderledes udover den så blev på hvide plader, og nyt legetøj i bilen og fjernstyring via app...

Nu skal jeg se og finde tilbud på ladestation opsætning med grave arbejde, for mormor kablet er simpelthen for langsomt :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

Netop hjemkommet fra mc-tur i Norge kan man ved selvsyn konstaterer at de har en helt anden tilgang til el/hybrid kørsel.
Aldrig har jeg set så mange Teslaér - og andre el/hybrid biler på så kort tid.
Lade-stationer med ikke kun 2 eller 3 ladestander men nærmere 10 til 15. Her vil jeg sige at Danmark allerede er et årti efter Norge i den henseende.
Intentionerne er der herhjemme blandt politikerne, men komme ud af starthullerne og virkeligt få gjort noget der kan flytte billisterne fra alm. brændstof til eldrift lader vente på sig. Snak, snak, snak er hvad det bliver til.

Det ser ud til at nordmændende har taget el-driften til sig - Man så familier der holdt og "tankede" inden de skulle videre eller Teslaér som bare stod og blev ladet på tilfældige p-pladser.
Dog så jeg også de tilfælde hvor man bare lige "stjal" strøm fra en stikkontakt på hotellet når der ikke var en ladestander fri. Samt at der var nogle som åbenbart forventede og tog det som en selvfølge at Teslaén kunne lades når man ankom. Og at de ikke så det som ejerens men hotellets problem hvis der ikke var ladestander til rådighed.

En lille bi-ting ved alle disse el-biler er at jeg lagde mærke til at utrolig mange unge kørte rundt i dyre luksus-biler - Min tanke er at de brugte alm. brændstofbiler måske er faldet utroligt meget i pris hvis efterspørgselen ikke er så stor efter den type biler - Men er ikke sikker.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 03 aug 2020 07:16 En lille bi-ting ved alle disse el-biler er at jeg lagde mærke til at utrolig mange unge kørte rundt i dyre luksus-biler - Min tanke er at de brugte alm. brændstofbiler måske er faldet utroligt meget i pris hvis efterspørgselen ikke er så stor efter den type biler - Men er ikke sikker.
Hvad er luksus biler her? Mercedes? Porsche? Hvis de er 10-15 år gamle, så er de jo ikke så dyre mere og kan dårligt kaldes luksus udover forsikring stadig tror de er luksus.
Lappy
Stoker I
Stoker I
4

Indlæg af Lappy »

pendec

Indlæg af pendec »

Lappy skrev: 12 aug 2020 09:23 Hvad synes I om denne?'
"Bilen vejer intet mindre end 2230 kg og derfor kunne det også lyde som en tung herre at danse med i daglig kørsel."

Der er fejl i artiklen, en afsløring på google siger e-niro vejer ca. 1600kg, FDM mener dog 1800kg. og ikke 2230kg som der påpeges, så måske lidt begynder fejl og manglende check af fakta. Måske er de 1434l plads også lidt ligemeget når man ikke kan læsse mere end 400-600kg , og iflg. jer slet intet kan læsses for den vægt er lig totalvægten på bilen :twisted:
E bilerne idag med deres batterier stjæler rigtig meget vægt, og vi kan dårligt sidde 4 robuste mænd i bilen uden at totalvægten er nået, og man må smide ølrammerne ud af bilen :)

Tilbage til "Bil, MC og Motor"