Jens skrev: 02 okt 2020 21:20
Problemet i nye biler er blot at de ikke altid får baglygterne tændt i gråvejr.
Og nogle får stillet på følsomheden når de kigger i menuerne i bilen, og så tænder de alt for sent, hvis overhovedet i tåge, regnvejr m.m.
Komplet idioti at de ikke altid er tæt, der kan jo knap spares en bøjet fem-øre ved at de er slukkede.
Vi skal vist først blive enige om at det ikke er lovkrav, igen. Så kan vi bagefter tale om individuelle valg, som føreren som glemmer eller kører med forkert lys afhængig af vejrforhold.
Synes problemet er større når folk glemmer at tænde for tågelygterne og det er stadig mange, og hører man trafik radio, så ved man det stadig er et problem for mange, så husker man tågelygter, husker man også at få baglygterne tændt.
Jeg ved egentlig ikke om baglygter auto tændes når tågelygten gør i nye biler.
Jeg har ikke lagt mærke til nogen indstilling for tænd/sluk følsomhed i min Ford, måske har andre det, her tænder/slukker de afhængig af dagslys eller mørkt lokale, som parkeringskælder, så tænder de også. Eller jeg kan selv styre det, sådan var den tidligere model også med undtagelse af den var mekanisk og huskede man ikke at slukke lys, så var det skam tændt indtil man gjorde det, når man havde valgt manuel nærlys.