Lintz skrev: 26 okt 2020 16:28
Nu ved jeg ikke hvor avanceret din info skærm er men den smule jeg har kørt i vores kan jeg via den store skærm se hvordan hele drivlinjen arbejder. Om den afgiver energi, får energi, bruger motor til trækkraft og til ladning.
Trykker jeg endnu engang på den skærm dukker der grafer op som viser hvor meget motorkraft og kw jeg bruger løbende under kørslen.
Har ikke sat mig så meget ind i det og det er nok også mest for dem som gider at nørde med det.
Det tror jeg ikke den har, den viser tal men ingen kurver.
Jeg har dog lært og erfaret. Passiv fartpilot sux!... på mine ture, som jeg kender godt og som vejr og temp er nu, så kan den fartpilot slet ikke køre ordentligt med kombi el/benzin. jeg kan få tal omkring 3.0km el, hvor jeg selv kan gøre det på 3.6-3.8km el på min 7.8km ture ned og handle.
Så der ved jeg nu, aktiv fartpilot kan være sjov, men at køre på automatik betaler man altså for, den har en smule for meget intelligens til at køre økonomisk, så den bruger mere brændstof end el for mig. Så jeg vil fortsætte uden fartpiloten, den er for dårlig til at køre bil.
Jeg så , at bare det jeg slog fartpilot fra, så startede den på at køre på el. Til forskel for fartpilot som holder 80km/t, så kan jeg køre 83-84 og slippe pedalen og køre på EL drift længe, også måske 78-79 og sådan kører jeg så længere på snit og på km/l.
hov,
På min app på telefon, kan jeg få en mere detaljeret rapport om kørsel, og hvor på vejen jeg har kørt korrekt og hvor jeg kører dårligst og gasser op og ned og sådan. Meget smart men nok mere legetøj, hvem gider gå sine køreture igennem for dette, selvom det er på km mål

Men det gør den via GPS, så den laver bare ikke kurver tror jeg.