Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 29 okt 2020 06:48 Ifølge artiklen er Konaén åbenbart ikke så hårdt ramt som Kugaén. BMW ved jeg ikke noget om.
Nej, BMW er begyndt med reklamer for deres mange plugin varianter, så det lyder mere som rygtebørsen var igang, eller så er der bare forskel på batteri fra den leverandør og de andre kan slippe fordi de gør noget anderledes. Spændende...
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

Jahhh - Hvad skal man vælge VW ID 3 eller denne: https://www.youtube.com/watch?v=Z2YLEPFa750
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 29 okt 2020 19:46 Jahhh - Hvad skal man vælge VW ID 3 eller denne: https://www.youtube.com/watch?v=Z2YLEPFa750
Nice ride :) Den ville jeg sikkert være glad for at sidde højt i, og fede hjul der er på.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

Syntes denne artikel rammer hovedet på sømmet.

https://www.hvilkenbil.dk/paa-langtur-i ... ige-elbil/

Jeg er ikke i tvivl om at el-bilen nok skal få sin gang her på jorden. Og at der sandsynligvis kommer til at kører mange rundt men som det er i øjeblikket er det at "få tanket" på længere ture stadig et problem som fylder godt op i hverdagen.

Bilen har eksisteret i over 100 år og der er vel ikke mange der tænker særligt meget over at der skal fyldes noget på tanken. Er den ved at være tom drejer man ind og tanker og afsted igen.
Skal man rigtigt langt, f.eks Harzen som nævnt i artiklen eller syd-Italien. Ja. Har man sit Visa så behøver man ikke tænke for at tanke.

Men som det fremgår af artiklen bliver sådan en smuttur åbenbart til en lang tankegang om hvor langt man kan nå på en opladning og om man nu kan betale ved den udbyder som har den pågældende ladestander.

For mig skal det at få tanket bilen ikke fylde særlig meget i hverdagen. Det er bare noget man gør nærmest ubevidst.

Som sådan er der jo ikke noget galt med el-bilen. Den kan køre hurtig. Lydsvag. Behagelig osv osv. - Det er bare lige det der med at fylde "saft på tanken"
pendec

Indlæg af pendec »

Så længe vi ikke kan lave datadeling mellem virksomheder, og ens abo kun dækker i et vist omfang ude i verden, så vil det cirkus som forklaret nok fortsætte.

Det må være her at regeringer går ind og får monopol på disse stander opstillede, og vi får en løsning til betaling, så man hurtigt kommer videre og ikke forsinkes at situationer som igen, forklaret i artikel.

Det ville nok ikke være helt fair at give monomolet til en virksomhed, det kunne nok blive en kæmpe forretning og uønsket, selvom regeringer nok også skal overleve, så ville de måske nok tænke mere miljø og afgifter og fremskridt, end business.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 30 okt 2020 06:45 Syntes denne artikel rammer hovedet på sømmet.

https://www.hvilkenbil.dk/paa-langtur-i ... ige-elbil/

Jeg er ikke i tvivl om at el-bilen nok skal få sin gang her på jorden. Og at der sandsynligvis kommer til at kører mange rundt men som det er i øjeblikket er det at "få tanket" på længere ture stadig et problem som fylder godt op i hverdagen.

Bilen har eksisteret i over 100 år og der er vel ikke mange der tænker særligt meget over at der skal fyldes noget på tanken. Er den ved at være tom drejer man ind og tanker og afsted igen.
Skal man rigtigt langt, f.eks Harzen som nævnt i artiklen eller syd-Italien. Ja. Har man sit Visa så behøver man ikke tænke for at tanke.

Men som det fremgår af artiklen bliver sådan en smuttur åbenbart til en lang tankegang om hvor langt man kan nå på en opladning og om man nu kan betale ved den udbyder som har den pågældende ladestander.

For mig skal det at få tanket bilen ikke fylde særlig meget i hverdagen. Det er bare noget man gør nærmest ubevidst.

Som sådan er der jo ikke noget galt med el-bilen. Den kan køre hurtig. Lydsvag. Behagelig osv osv. - Det er bare lige det der med at fylde "saft på tanken"
Min kollega valgte en tesla, af netop den grund der står i annoncen. Han siger at mange (ikke tesla) ladere kun er 11 kw, og somregel max 50 kw.
På langtur lader han kun fra 10 til 30%, for allerede der går det nedad med ladehastigheden. Teslaen fortæller selv hvornår der er saft nok til at nå til næste ladestaner
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

Jeg ved at der er nogle lidt længere henne af vejen som kører ren el bil.
Går man ind på google dukker dette op:
Capture.PNG
Er det bare en måde et lade-selskab forsøge at reklamerer for sig selv for kunne ikke forestille mig at ejerne selv får det skrevet på google.

Søger man på "Ladestationer" i området dukker der nogle stykker op - Alle på privat-adresse.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 30 okt 2020 17:07 Jeg ved at der er nogle lidt længere henne af vejen som kører ren el bil.
Går man ind på google dukker dette op:

Capture.PNG

Er det bare en måde et lade-selskab forsøge at reklamerer for sig selv for kunne ikke forestille mig at ejerne selv får det skrevet på google.

Søger man på "Ladestationer" i området dukker der nogle stykker op - Alle på privat-adresse.
Jeg tror nu den er god nok, de har kort til deres lader, så hvis andre kommer forbi kan de også lade med deres kort, især når man har gratis opladning, og regningen sendes til Eon om den er 100 eller 1000kWh.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 30 okt 2020 18:58 Jeg tror nu den er god nok, de har kort til deres lader, så hvis andre kommer forbi kan de også lade med deres kort, især når man har gratis opladning, og regningen sendes til Eon om den er 100 eller 1000kWh.
Hvis man går ind på E.ON´s hjemmeside så vises lige netop denne ikke på deres kort.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 30 okt 2020 19:45 Hvis man går ind på E.ON´s hjemmeside så vises lige netop denne ikke på deres kort.
Viser de Clever ladestationer? Årsagen findes jo nok i hvor den har været eller aktuelt er tilmeldt, og så er der jo det at de samarbejder på kryds. Så jeg ved ikke om den skal vises på E.on siden?

Nu har jeg lige prøvet samme søgning, og får de mærkeligste hit på den sætning, og nogen ved en hoveddør midt på en gade. Så mon ikke det er nogle private e.on ladestationer som måske ikke ses på deres offentlige side, og måske er med i nogle andre registre.

Tilbage til "Bil, MC og Motor"