Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 11 dec 2020 10:50
Så kan man leve med begynder fejl.
Lige nøjagtig - Og ja. Der er generelt problemer med el-bilerne men de ganske almindelige fossil-brændende går jo heller ikke fri.
Det er da jævnligt at der er modeller der bliver kaldt ind.

Ville jeg vælge den - Tror det ikke.
Men det beror nok på MG som mærke vel aldrig har imponeret mig - Og når den så er overtaget af et kinesisk mærke er det for mig nok noget man lige skal overveje. - og en holdningsændring fra min side af.

Jeg har da købt et koreansk mærke så måske jeg kunne overtales engang.

Forhandler-nettet - Eller mangel på samme - vil nok afholde nogle fra at købe men var det ikke sådan Kia startede op her i Dk?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 11 dec 2020 11:26 Ville jeg vælge den - Tror det ikke.
Men det beror nok på MG som mærke vel aldrig har imponeret mig -
Nu synes jeg ikke den så særlig pæn ud indvendig, så skal jeg skifte allerede næste år til en 100% elbil.

Så er der vist kun et par i spil.. Ford Mustang Mach-E og så Tesla 3.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

triumph skrev: 11 dec 2020 10:43 Efter nytår får den 7 år /150.000 km garenti. Har læst en del test, og den er en anelse dårligere end det den bliver sammenlignet med, på nærmest alle parametre. Men den er kun en anelse dårligere, Men en hel del billigere.
Jeg har også læst at der er flere fejl på MGén end på andre biler.
Så for mig bliver det et Nej/Måske
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/202 ... er-garanti
Nu står jeg ikke lige og skal have ny bil, men jeg kunne godyt blive lun på en EV5
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ioniq-5-ev
Jeg fik lige chekket det med hvor meget den gik i stykker igen; Det er mest modellerne med forbrændingsmotor/hybridmodeller der går i stykker, ikke den elektriske
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 11 dec 2020 12:01 Nu synes jeg ikke den så særlig pæn ud indvendig, så skal jeg skifte allerede næste år til en 100% elbil.

Så er der vist kun et par i spil.. Ford Mustang Mach-E og så Tesla 3.
Bob - Bob - Det er vist også en smule mere i købspris icon_cheesygrin.gif
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 11 dec 2020 14:00 Bob - Bob - Det er vist også en smule mere i købspris icon_cheesygrin.gif
:) De falder begge to i pris til næste år, så det er ikke umuligt. Jeg føler dog mest, Mach-E ville være sjovest.

Ford har fjernet bilens prisark fra deres side, så de har måske fortrudt de satte pris på den så tidligt, for alle har nok en forventning om den så bliver endnu billigere nu, og det bliver måske ikke sådan.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 11 dec 2020 15:38 :) De falder begge to i pris til næste år, så det er ikke umuligt. Jeg føler dog mest, Mach-E ville være sjovest.

Nå ja - Du vil jo gerne køre Ford så tror at der er flere der glæder sig til anmeldelserne på den nye Mustang fra dig :-)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

En MG der har 44 kwh batteri koster fra 220.000.
En Tesla model 3 med lille batteri (50 Kwh): 379.000. Og med stort batteri (75 Kwh) 496.000. Den store model falder 14.100 i pris. Så helt rimelig sammenligning er det vist ikke :? icon_cheesygrin.gif
En rimelig samenligning ville være Hyundai Konea El 39/64 KW: 245.00/295.000
Jeg tror at MGén kan opfylde mange meneskers transportbehov, til en relativ billig pris (For en elbil)
Der hvor jeg syntes at afgiftsreformen fejler, er at mikro biler stiger i pris, fordi fradrag for at køre langt på literen forsvinder.
Der er mange menesker der har behov for billig daglig pendling, og der har en mikrobil til 90-120.000 kunne løse problemet for mange.
Den billigste elbil der teoretisk kan opfylde de flestes folks transportbehov er MG´en. Men selv den koster det dobbelte af en mikrobil.
MGén har en rækkevide på 263 km. Den kan hurtig blive til; ?? 160-180 ?? på en vinterdag med motorvejskørsel (Den har en topfart på 140).
Og der er vi nede hvor rækkeviden kan blive et problem
(Min kollega der har en Tesla model S solgte hans fælge til 18.000 kr, fordi han syntes at designet af fælgen tog for meget rækkevide)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

81951909_1181540712034916_4416771675161362432_n.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
pendec

Indlæg af pendec »

Det er sgu da derfor at Elon har fået en jydekrog på de Tesla, så de kan række endnu længere med sådan 1000kg batteri :)

Ikke at glemme andre producenter må drage nytte af sådan en ide. Ikke pænt men praktisk på en tur til Grækenland fra Danmark.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 12 dec 2020 12:30 Det er sgu da derfor at Elon har fået en jydekrog på de Tesla, så de kan række endnu længere med sådan 1000kg batteri :)

Ikke at glemme andre producenter må drage nytte af sådan en ide. Ikke pænt men praktisk på en tur til Grækenland fra Danmark.
- Og mon ikke den stadig må kører i miljøzonerne icon_cheesygrin.gif

Tilbage til "Bil, MC og Motor"