Fiffer skrev: 29 dec 2020 13:33
Har det personligt stramt med alt det planlægning af lading, og abonnementer på strøm ved forskellige udbydere, var det så meget billigere end benzin/ diesel, ku jeg gå på kompromis,en det er jo ikke rigtig tilfældet, så for mit tilfælde kører jeg videre i brugte biler, det koster ikke meget, og ingen penge er bundet i lån, og så er afskrivningen begrænset, samtidig synes jeg en elbil tangerer transport fra a-b....
Har det på samme måde - Er heller ikke til al den planlægning samt ikke at vide hvor meget det koster i "brændstof" Når man som mange køber en eller anden form for abb med hjemmelader bliver "Brændstofprisen" meget flydende da det selvfølgelig afhænger af kørte kilometer. Men samtidig hvis man har et rimeligt fast (højt nok) km-forbrug kan det nok ikke svare sig andet - Men det er også som John skriver - Man bliver nød til at sætte sig ind i tingene og opveje fordele og ulemper.
Nu har jeg jo selv købt Hybrid og tror at den bliver rimelig dyr at køre med med en fuld lastet campingvogn bagefter - Men hvad betyder det når det max er 500 km om året. Der var den nu solgte 5008 med 2 l 160 hk diesel en perle - Men lidt åndsvagt at slæbe sådan en stor motor og bil 18 km ind til Føtex og tilbage igen en gang ugentlig.
Fiffer skrev: 29 dec 2020 13:33
Køreglæden ved lyden af en motor og udstødning er også et plus i min verden.
Også her - Men så hopper man bare på Mcén
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Lintz skrev: 29 dec 2020 13:51
Har det på samme måde - Er heller ikke til al den planlægning samt ikke at vide hvor meget det koster i "brændstof" Når man som mange køber en eller anden form for abb med hjemmelader bliver "Brændstofprisen" meget flydende da det selvfølgelig afhænger af kørte kilometer. Men samtidig hvis man har et rimeligt fast (højt nok) km-forbrug kan det nok ikke svare sig andet - Men det er også som John skriver - Man bliver nød til at sætte sig ind i tingene og opveje fordele og ulemper.
Nu har jeg jo selv købt Hybrid og tror at den bliver rimelig dyr at køre med med en fuld lastet campingvogn bagefter - Men hvad betyder det når det max er 500 km om året. Der var den nu solgte 5008 med 2 l 160 hk diesel en perle - Men lidt åndsvagt at slæbe sådan en stor motor og bil 18 km ind til Føtex og tilbage igen en gang ugentlig.
Også her - Men så hopper man bare på Mcén
Ha, det er en jungle at følge med i, og det orker jeg simpelthen ikke og ja, har selv mc, og nyder lyden af en motor, og elsker mekanikken bagved, noget mere spændende end en Elmotor, synes jeg
Fiffer skrev: 29 dec 2020 13:54
Ha, det er en jungle at følge med i, og det orker jeg simpelthen ikke og ja, har selv mc, og nyder lyden af en motor, og elsker mekanikken bagved, noget mere spændende end en Elmotor, synes jeg
Heldigvis kan man jo selv bestemme hvad man er til Jeg har jo nok valgt mere fornuftsbetonet bil denne gang set ud fra vores reelle kørselsbehov. Om det så viser sig at Hybrid versionen er et dårlig valg er ikke til at sige men El-versionen rykkede ikke rigtigt ved mig og Hyundai Kona med 1,0 l benzin-motor - AAhhhhh. Så "fornuftig" er jeg heller ikke blevet. Siger en mand der har en 54 hk 800 cu diesel-hakker liggende i Smarten
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Lintz skrev: 29 dec 2020 14:08
Heldigvis kan man jo selv bestemme hvad man er til Jeg har jo nok valgt mere fornuftsbetonet bil denne gang set ud fra vores reelle kørselsbehov. Om det så viser sig at Hybrid versionen er et dårlig valg er ikke til at sige men El-versionen rykkede ikke rigtigt ved mig og Hyundai Kona med 1,0 l benzin-motor - AAhhhhh. Så "fornuftig" er jeg heller ikke blevet. Siger en mand der har en 54 hk 800 cu diesel-hakker liggende i Smarten
Kører pt diesel, da konen kører en del til daglig, så der blev en volvo, da hun totalskadede hendes Skoda, der kørte en traktor ud foran hende, og var heldig ikke at miste livet, så blev jeg enig om vi skulle ha en volvo, de er da ret sikre
Lintz skrev: 29 dec 2020 13:51
Også her - Men så hopper man bare på Mcén
Det må eksistere eller også har Tesla og andre lagt lyde på bilen, så man selv vælger.
HVORDAN det så kommer ud, kan aldrig blive den ægte vare men de forsøger, måske bliver røg erstattet af vandpiper og de smider lyd ud igennem en udstødning? har ikke bil forstand til at forstå dette, så jeg skal ikke drage konklusioner om den udvikling.
Jeg synes udstødning og flammer bagi ser sejt ud, og så skader lyden da ikke. Og Atkinson motoren kan altså godt larme, sådan lidt højlydt men alligevel ikke som en hyper car
PS: Der er kommet el drevne MC'r De siger vel heller ikke meget.
Fiffer skrev: 29 dec 2020 13:33
Har det personligt stramt med alt det planlægning af lading, og abonnementer på strøm ved forskellige udbydere, var det så meget billigere end benzin/ diesel, ku jeg gå på kompromis,en det er jo ikke rigtig tilfældet, så for mit tilfælde kører jeg videre i brugte biler, det koster ikke meget, og ingen penge er bundet i lån, og så er afskrivningen begrænset, samtidig synes jeg en elbil tangerer transport fra a-b.... køreglæden ved lyden af en motor og udstødning er også et plus i min verden.
Man behøver ikke nødvendigvis låne til en bil, det er jo lovligt at spare op først
Det er individuelt hvor meget man ønsker at spare i omkostninger ved at skifte bil, man kan jo være af den overbevisning at det ikke behøver være billigere, og det er helt fint. Selv oplever jeg at min bil går både længere på de liter benzin den bruger end den bil jeg havde før som er sammenlignelig i størrelse , samt generelt at den er billig at drifte.
Man kan også vælge at syntes at det er uden betydning om man kører i en gammel p.. diesel, der ryger , soder og lugter, og at folk der køber en mere "grøn" løsning bare er nogle hippier og økofreaks, det er helt fint.
Et par dobbelte weber der brølede, kan ikke sammenlignes med noget af det nye i dag